کد خبر ۳۲۰۰۵ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۳
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم:

مشکلات مالی تهدیدی برای تعطیلی برخی واحدهای تولیدی است

معاون صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: مشکلات مالی به تهدیدی برای تعطیلی برخی از واحدهای تولیدی استان قم تبدیل شده است که مسئولان استانی از جمله مدیران شعبات بانک‌ها باید برای رفع آن مشارکت داشته باشند.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، محمود سیجانی ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که در تالار امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، اظهار کرد: تهیه وثیقه یکی از مشکلات تولیدکنندگان برای دریافت تسهیلات بانکی است که در این زمینه می‌توانند از ضمانت‌نامه‌های صندوق سرمایه شرکت شهرک‌های صنعتی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه تامین آب، برق و گاز واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان در دستور کار قرار گرفته است، اضافه کرد: برای تامین خدمات این شهرک‌ها مسئولان استانی مشارکت مناسبی دارند و اکنون خدمات داخل شهرک‌ها با همکاری برخی از دستگاه‌های اجرایی استان پیگیری می‌شود.

معاون صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خاطرنشان کرد: به دستور استاندار قم شرکت‌های برق و گاز قطع اشتراک بدهکاران واحدهای تولیدی را با هماهنگی‌های قبلی انجام می‌دهند تا در صورت نیاز همکاری‌های لازم برای پرداخت این بدهی‌ها انجام شود.

وی با بیان اینکه هزینه امکانات زیربنایی واحدهای صنعتی در داخل شهرک‌ها و خارج از محیط واحدها بر عهده دولت است، ادامه داد: در قالب پروژه‌های استانی یک میلیارد تومان برای زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی در نظر گرفته شده است، اما تاکنون تخصیص خاصی برای تامین امکانات زیربنایی از جمله گاز، برق و آب شهرک‌های صنعتی توسط استان انجام نشده است.

سیجانی گفت: مشکلات مالی به تهدیدی برای تعطیلی برخی از واحدهای تولیدی استان قم تبدیل شده است که مسئولان استانی از جمله مدیران شعبات بانک‌ها باید برای رفع این مشکل مشارکت داشته باشند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com