کد خبر ۲۷۳۶۰ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۶
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم:

طرح اوقات فراغت «آسمانی‌ها» در قم اجرا می‌شود

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم گفت: دوره‌های آموزشی، تفریحی و مهارتی در 350 کانون فرهنگی هنری مساجد استان قم با عنوان طرح آسمانی‌ها به مدت 12 هفته اجرا می‌شود.

به گزارش قم نا ، حجت‌الاسلام سعید روحانی پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی که در دبیرخانه کانون فرهنگی هنری مساجد استان قم برگزار شد به اعلام برنامه‌های این نهاد اشاره و بیان کرد: کانون فرهنگی و هنری مساجد دو نوبت در طول سال نسبت به امضای تفاهم‌نامه با مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری اقدام می‌کند.

وی زمان امضای این تفاهم‌نامه‌ها را یک نوبت در زمان اوقات فراغت فصل تابستان و دیگری هنگام آغاز سال تحصیلی دانست و گفت: کار در هر دو بازه زمانی یکسان است ولی با شدت و ضعف رو به رو است که باید با دقت نظر بیشتری انجام شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم با اشاره به شمار کانون‌های فرهنگی هنری در سطح استان اشاره و بیان کرد: 500 کانون فرهنگی هنری در استان قم وجود دارد که از این میان 350 کانون به امضای تفاهم‌نامه اقدام کردند.

وی با تاکید بر اینکه برخی از کانون‌ها از نداشتن نیروی انسانی رنج می‌برند، بیان کرد: یکی از دلایل وارد نشدن 150 کانون فرهنگی هنری به برنامه‌های تابستانی نبود نیروی انسانی است که ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد باید به فکر باشند تا مکانی را در اختیار فعالان فرهنگی بگذارند.

روحانی با تاکید براینکه سرمایه‌گذاری در زمینه برنامه‌های فرهنگی بسیار سودمند است، تصریح کرد: مسئولان باید فعالیت‌های فرهنگی مساجد را تقویت کنند تا رشد کمی و کیفی آن را شاهد باشیم.

وی با اشاره به شمار جوانان و نوجوانانی که در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فعالیت دارند، گفت: 40 هزار نوجوان و جوان در این کانون‌ها فعالیت دارند که برای آموزش آنها 350 میلیون تومان هزینه لازم است که با توجه به فعالیت‌های هر مسجد سرانه 500 هزار تا 2 میلیون تومان برای آنها در نظر گرفته شده است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم ادامه داد: در این کانون‌ها هزار و 600 حلقه معرفت و قرآنی فعال هستند که جزء خوانی را به صورت تخصصی دنبال می‌کنند.

وی با اشاره به موضوع تفاهم‌نامه‌ها گفت: فرهنگ و هنر، مهارت و آموزش و تفریحات سالم سه موضوعی است که تفاهم‌نامه در مورد آن به امضا می‌رسد.

روحانی زمان اجرای این تفاهم‌نامه را از امروز به مدت 12 هفته عنوان و بیان کرد: 25 جلسه در داخل و خارج دبیرخانه برگزار شد تا این تفاهم‌نامه به امضا برسد و در این مسیر 26 سازمان دولتی و غیر دولتی با کانون‌های فرهنگی هنری مساجد همکاری داشتند.

وی بیان کرد: برای اطلاع‌رسانی بیشتر مردم از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در 40 نقطه شهر بنرهای تبلیغاتی نصب شده است که مکان نزدیک‌ترین کانون محلات روی آن درج شده است تا افراد بتوانند به نزدیک‌ترین کانون مراجعه کرده و از برنامه‌های آن استفاده کنند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم با اشاره به کلاس‌های آموزشی که از سوی این نهاد برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: عکاسی، سخنوری، رباتیک، سازه‌های رباتیک،‌ کلاس خطاطی و... از جمله کلاس‌های آموزشی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com