کد خبر ۲۶۶۲۱ انتشار : ۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۵
آیت‌الله علوی‌گرگانی:

حرمت مساجد حفظ شود

یکی از مراجع تقلید با اشاره به اینکه برخی از افراد آداب مساجد را نمی‌دانند، گفت: در برخی از مساجد به بهانه شادی شاهد انجام برخی امور مانند کف‌ زدن هستیم که باید از این امر جلوگیری شود.

به گزارش قم نا ، آیت‌الله محمدعلی علوی‌گرگانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با اشاره به اینکه خدمت به خانه خداوند افتخاری برای افراد است‌، اظهار کرد: باید وظایف خود را نسبت به مسجد به عنوان خانه خداوند انجام دهیم.

وی افزود: بسیاری از افراد آداب مساجد را نمی‌دانند، متاسفانه در بسیاری از مواقع مشاهده می‌کنیم بسیاری از افراد بدون اذن دخول وارد مسجد می‌شوند، از همین رو باید آداب مسجد را به مردم آموزش دهیم.

این مرجع تقلید تصریح کرد: متاسفانه نسبت به بسیاری از آداب و احکام اسلامی آشنا نیستیم و اگر این قوانین توسط دانشمندان کشف شود، به رموز این قوانین آشنا می‌شویم.

وی با اشاره به اینکه کافران اجازه ورود به مساجد را ندارند، گفت: مساجد بسیار حرمت دارند، از همین رو مساجد باید مراقب بود، تا هر فردی وارد خانه خداوند نشود.

آیت‌الله علوی‌گرگانی خاطر نشان کرد: مومنان باید با وضو به قصد زیارت وارد خانه خداوند شوند و از سوی دیگر با توجه به اینکه مسجد حرمت دارد نباید برخی از فعالیت‌ها مانند کف‌زنی و صدای بلند را در این مکان مقدس شاهد باشیم.

وی با اشاره به اینکه در برخی از مساجد مداحان مردم را تشویق به کف‌زنی می‌کنند، گفت: دین الهی نباید با حرام مخلوط شود، متاسفانه برخی از افراد در مساجد به بهانه شادی مردم را تشویق به کف‌زنی می‌کنند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com