کد خبر ۲۷۳۶۶ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۴
گزارشی از دیدار فرمانده نیروی انتظامی با مراجع تقلید؛

تاکید مراجع بر حفظ وحدت ملی و تقویت ارزش های دینی در جامعه

در دیدار سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی با مراجع تقلید و علما ضمن تاکید بر لزوم حفظ وحدت ملی و پرهیز از طرح مسائل حاشیه ای و جنجال برانگیز، اهتمام تمامی ارگان ها و دستگاه ها به ارزش های دینی و انقلابی مورد تصریح قرار گرفت.

به گزارش قم نا به نقل از رسا ، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی کشور با جمعی از فرماندهان نیروی انتظامی، صبح امروز وارد قم شده و با مراجع عظام تقلید دیدار و گفت‌وگو کردند.

بر اساس این گزارش فرمانده نیروی انتظامی اولین دیدار خود را با آیت‌الله صافی گلپایگانی انجام داد.

در این دیدار حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی در قسمتی از توصیه‌های مهمّ خود به نیروی انتظامی افزود: نیروی انتظامی از ابتدا حافظ ارزش های انقلاب اسلامی بوده و باید باشد. این نیرو، با تقدیم شهدای بزرگواری، دِین خود را نسبت به اسلام ادا نموده است. آن‌طور که حقیر از اول تا امروز دیده‌ام، نیروی انتظامی همیشه در خطّ صحیح اسلام و اصول مقدّس انقلاب بوده است، و اگر نواقصی وجود دارد، باید هرچه زودتر برطرف شود.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از بیانات خود، با ابراز تأسّف شدید از مشاهده برخی صحنه‌های خلاف شرع در جامعه بیان داشت: نباید در مملکت، صحنه‌هایی را ببینیم که خلاف ارزش‌های اسلامی و اصول اولیه انقلاب باشد. جلوگیری از مفاسد و صحنه‌های ضدّ اسلام و خلاف شرع، مانند کنسرت‌ها، وظیفه نیروی انتظامی و سازمان‌های دیگر نظام اسلامی است.

 وی در ادامه این سفر با حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی ضمن ارائه گزارشی از کارنامه نیروی انتظامی از شروع مسؤولیت خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

 در این دیدار حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به مطرح شدن مسأله ورود زنان به ورزشگاه‌ها، گفت: سؤالی که مطرح است این است که اگر زنان وارد ورزشگاه نشوند چه اتفاقی می‌افتد و چه نیازی در حال حاضر داریم که ایجاد اختلاف در جامعه کنیم.

 این مرجع تقلید خواستار پرهیز همه افراد از بیان مسائل غیر ضروری و اختلاف برانگیز مانند برگزاری ارکسترهای کذایی در جامعه شد و این مهم را در حفظ وحدت و همدلی در جامعه مؤثر خواند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مذاکرات هسته ای اشاره و تصریح کرد: در شرایطی که غربی ها هر روز به دنبال بهانه جویی و زیاده خواهی هستند نباید در داخل دچار اختلاف و چند دستگی شویم؛ اگر در داخل دچار اختلاف باشیم آسیب هایی زیادی دامن گیرمان خواهد شد.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه این سفر نیز به دیدار حضرت آیت‌الله سبحانی رفت.

در این دیدار حضرت آیت‌الله سبحانی تصریح کرد: حجاب نماد جمهوری اسلامی است؛ بد حجابان به نظام دهن کجی می‌کنند در حالی که رباخواران کاری به نظام ندارند و برای کسب سود بیشتر در پستوها ربا می‌خورند؛ این بد حجابان هستند که به نظام دهن کجی می‌کنند و اعمال بد حجابان از رباخواران بدتر است.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود نسبت به نقشه هایی که برخی معاندان و بدخواهان برای ترویج بد حجابی در قم دارند هشدار داد و تاکید کرد: افرادی با پوشش های بد و نا مناسب به قم فرستاده می شوند تا در اطرف حرم تردد کنند و با این کار خود قبح عمل بد حجابی را از بین ببرند.

وی افزود: بسیار واضح است٬ افرادی که به دنبال از بین بردن قبح بد حجابی در اطراف حرم حضرت معصومه (س) هستند از عوامل خارجی حمایت می‌شوند؛ اگر نیروی انتظامی چند بار با این افراد برخورد جدی انجام دهد این مسأله در شهر مقدس قم حل خواهد شد.

دیدار با حضرت آیت‌الله علوی گرگانی یکی دیگر از برنامه‌های فرمانده نیروی انتظامی بود.

در این دیدار حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با بیان این‌که مسؤولان باید در ابتدا به دنبال اصلاح خود باشند، تصریح کرد: مردم از رفتار مسؤولان الگو می‌گیرند و درصورتی ‌که رفتار آن‌ها مناسب باشد جامعه هم به سمت اصلاح شدن می‌رود.

این استاد برجسته حوزه علمیه با تأکید بر این‌که همدلی و همزبانی بین مردم و مسؤولان برای ایجاد پیشرفت و توسعه در کشور نیاز جامعه است، افزود: ماه مبارک رمضان ماهی حساس است و بی شک در این ماه مسؤولان وظایف بیشتری را باید انجام دهند.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با بیان این‌که در ماه رمضان نباید حق کسی پایمال شود، ابراز داشت: نیروی انتظامی باید به این موضوع دقت داشته باشد که در برابر مردم مسؤولیت دارد.

سردار اشتری در آخرین دیدار خود با حضرت آیت‌الله نوری همدانی گفت‌وگو کرد.

در این دیدار حضرت آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به این‌که باید فضای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه وجود داشته باشد، اظهار داشت: این یکی از وظایف نیروی انتضامی است که با برخورد مناسب فضایی را در جامعه برقرار کند که همه بتوانند به راحتی امر به معروف و نهی از منکر کنند.

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به ضرورت مسأله حجاب در جامعه، تصریح کرد: حل شدن مسأله حجاب نباید این مقدار طولانی می‌شد؛ چرا که مردم خون و شهید داده‌اند و انتظار دارند که کشور ما کشوری اسلامی و زنان آن با حجاب باشند ولی متأسفانه از این مسأله خیلی دور شده‌ایم.

وی ادامه داد: ما معتقدیم مقابله با بد حجابی باید از داخل خود دولت شروع شود و بعد از آن مراکزی که با دولت ارتباط دارند باید پیگیر این مسأله شوند تا بتوانند این معضل اجتماعی را به نحو احسن حل کنند.

این مرجع تقلید در پایان با تأکید بر این‌که صدا و سیما در افزایش بد حجابی در جامعه نقش داشته است، خاطرنشان کرد: پخش برخی از فیلم‌های نامناسب از سوی صدا و سیما تأثیر زیادی بر افزایش بدحجابی در جامعه داشته است و این مسأله سبب نگرانی علما شده است.

گفتنی است سردار اشتری در اهم موضوعات ارائه شده در دیدار و گفت‌گو با مراجع تقلید رفع دغدغه‌های علما و مراجع را وظیفه این نیرو دانست و ابراز داشت: در تدابیر رهبر معظم انقلاب ارتقای فضای دینی جامعه نقش بسیاری دارد و معظم‌له تأکید بسیاری بر ماموریت‌های ویژه برای ارتقای فضای دینی جامعه برای رفع ناهنجاری‌های اجتماعی دارند.

فرمانده نیروی انتظامی کشور در ادامه تصریح کرد: مسؤولیت پاسبانی از مرزهای کشور به عهده این نیرو است و همکاران ما وظیفه خود را در این زمینه به خوبی انجام می‌دهند.

وی برخورد با قاچاق‌چیان را توسط این نیرو بسیار خوب و موثر دانست و ابراز داشت: در برخورد با اشرار و شبکه‌های قاچاق برخورد خوبی صورت گرفته است که شهدای نیروی انتظامی گواه این سخن است.

سردار اشتری اظهار داشت: وظیفه نیروی انتظامی خدمت بی منت برای مردم است و باید بتوانیم در راه رضای خدا این مهم را انجام دهیم و اگر این خدما صادقانه باشد عبادت محسوب می‌شود.

لازم به ذکر است وی بعد از نماز ظهر و عصر با آیت‌الله سعیدی امام جمعه شهر قم دیدار و گفت‌وگو کرد که این مراسم بدون خبرنگار برگزار شد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com