کد خبر ۲۷۴۴۲ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۳۲
اداره‌کل هواشناسی استان قم پیش‌بینی کرد

وزش باد همراه با گرد و غبار در قم / افزایش چشمه‌های غبار در اطراف قم

سرپرست اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان قم برای امروز وزش باد شدید همراه با گرد و غبار را پیش بینی کرد.

به گزارش قم نا ، محمدرضا قاضی با اشاره به شرایط جوی آب و هوای قم گفت: برای امروز دوشنبه وزش باد شدید همراه با گرد و غبار انتظار می‌رود.

وی با اشاره به وضعیت آب و هوایی استان قم طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه اظهار کرد: برای این روزها آسمان صاف تا کمی ابری خواهد بود.

سرپرست اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان قم با اعلام اینکه بیشترین درجه دما برای دیروز یکشنبه 38 درجه سانتی‌گراد بود افزود: بیشترین میزان دما برای امروز دوشنبه به 41 درجه سانتیگراد خواهد رسید.

قاضی افزایش دما نسبت به دیروز را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: بیشترین میزان دما برای فردا سه‌شنبه 41 درجه سانتی‌گراد و برای روز چهارشنبه به 43 درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

وی با اشاره به کمترین میزان دما گفت: کمترین میزان دما برای امشب 23 درجه و برای فردا به 25 درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

سرپرست اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان قم با اعلام اینکه سرعت وزش باد در روز چهارشنبه کاهش پیدا خواهد کرد بیان کرد: وزش باد همراه با گرد و غبار همچنان ادامه خواهد داشت.

قاضی جهت وزش باد در هر سه روز را شرقی اعلام و ابراز کرد: سرعت وزش باد امروز و فردا حداکثر به 70 متر بر ساعت و برای روز چهارشنبه به 55 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

وی افزایش چشمه‌های گرد و خاک را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: افزایش این چشمه‌ها طی دو سال اخیر موجب شده که اگر سرعت وزش باد 10 تا 12 متر بر ثانیه هم که باشد گرد و غبار را به همراه بیاورد.

سرپرست اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان قم یادآور شد: تا قبل از این موضوع در صورتی که جهت وزش باد غربی بود گرد و خاک نداشت اما افزایش این چشمه‌ها در دو سال گذشته موجب شده تا در صورتی که جهت وزش باد غربی هم باشد گرد و خاک را به همراه داشته باشد.

قاضی در پایان سخنانش تاکید کرد: سالمندان، خردسالان، بیماران قلبی ـ ریوی و ... در صورت عدم لزوم از حضور در مکان‌های عمومی و فضای باز خودداری کنند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com