کد خبر ۳۱۱۸۲ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۴
هواشناسی قم:

گرد و خاک مهمان آسمان قم می‌شود

سرپرست اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان قم گفت: وزش باد شدید در روز چهارشنبه گرد و خاک به همراه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، محمدرضا قاضی با اشاره به شرایط جوی هوای قم برای امروز سه‌شنبه اظهار داشت: برای امروز افزایش ابر در ساعات بعدازظهر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: سرعت وزش باد برای امروز به 47 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

سرپرست اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان قم بیشینه دمای امروز را 36 درجه سانتی‌گراد اعلام کرد و ادامه داد: جهت وزش باد برای امروز شرقی خواهد بود.

قاضی هوای فردا چهارشنبه را کمی تا قسمتی ابری دانست و بیان کرد: بعدازظهر فردا افزایش ابر در پاره‌ای از نقاط رگبار پراکنده و وزش باد شدید مورد انتظار است.

وی جهت وزش باد در روز چهارشنبه را غربی ذکر کرد و گفت: سرعت وزش باد در این روز به 80 کیلومتر بر ساعت می‌رسد که همراه با گرد و خاک است.

سرپرست اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان قم کمینه دمای هوا در این روز را 17 درجه سانتی‌گراد اعلام کرد و افزود: بیشینه دما نیز در این روز به 36 درجه می‌رسد.

قاضی در خصوص هوای روز پنجشنبه اظهار کرد: هوای این روز کمی تا قسمتی ابری در ساعات بعدازظهر افزایش ابر، همراه با رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود و این شرایط همه استان را در بر خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه سرعت وزش باد در این روز شدید است بیان کرد: سرعت وزش باد در این روز 70 کیلومتر بر ساعت خواهد بود که نسبت به قبل کمی کمتر است.

سرپرست اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان قم بیشینه و کمینه دمای هوا در روز پنجشنبه را به ترتیب 34 و 17 درجه سانتی‌گراد ذکر کرد و گفت: جهت وزش باد در این روز جنوب غربی خواهد بود.

قاضی در خصوص پدیده غالب در این روزها اظهار کرد: برای فردا رگبار و رعد و برق و برای روز پنجشنبه بارش قابل توجه خواهد بود.

وی یادآور شد: دمای هوا در روز جمعه سه تا چهار درجه سانتی‌گراد خنک‌ می‌شود و دمای هوا به 30 درجه خواهد رسید.

منبع : فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com