کد خبر ۲۷۴۶۶ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۲
به منظور تبیین مفهوم و ارائه شاخص‌های سبک زندگی اسلامی

کتاب «شاخص‌های سبک زندگی اسلامی» منتشر می‌شود

مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) از انتشار کتاب «شاخص‌های سبک زندگی اسلامی» در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش قم نا ، محمد روحانی با اشاره به کتاب شاخص‌های سبک زندگی اسلامی اظهار کرد: در اشاره اولیه سبک زندگی در چارچوب اندیشه اسلامی به واقعیت بنیادین پرداخته می‌شود که همه مفاهیم،‌ تعاریف، دیدگاه‌ها و روایت‌های معطوف به فرهنگ و تمدن از آن سرچشمه می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: تعبیر به واقعیت اعلا یا بخش حقیقی و نرم‌افزاری تمدن مناسب‌ترین بیانی است که می‌توان در باب اهمیت و جایگاه کنونی سبک زندگی اعلام کرد.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با بیان اینکه سبک زندگی از منظر اسلامی دارای ابعاد ذهنی، عینی، صورت و محتوا است، گفت: بعد ذهنی یا محتوایی سبک زندگی شامل موارد مختلفی مانند بینش، ارزش و گرایش‌ها، اهداف، آرمان‌ها و هدف‌گیری ذهنی افراد است.

وی خاطرنشان کرد: در مقابل بعد عینی یا همان سوری در سبک زندگی مجموعه‌ای از رفتارهای الگومند است که افراد اقتضای درونی و ضرورت‌های محیطی خود در عرصه مختلف زندگی نظیر کار و ‌اوقات فراغت از خود بروز می‌دهند.

روحانی اعلام کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره سبک زندگی اسلامی انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با همکاری مرکز پژوهش کاربردی اقتصادی اجتماعی درصدد است که شاخص‌های سبک زندگی اسلامی را آماده کند و این اثر در اختیار قرار گرفته و در آینده‌ای نزدیک چاپ می‌شود.

وی ادامه داد: در این کتاب به دلیل فضای موجود در واقع با همراهی مرکز پژوهشی کاربردی اقتصادی اجتماعی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری نسبت به تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت مباحثی مطرح می‌شود.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: این اثر با حجج اسلام امان‌الله فصیحی، نصرالله نظری، محمدعلی نظری، محمدعلی جوادی،‌ عبدالله دانش و غلامرضا شفق با نظارت سید حسین شرف‌الدین نگارش شده است.

وی با اشاره به اهداف این کتاب گفت: این کتاب به تبیین مفهوم و ارائه شاخص‌های سبک زندگی اسلامی می‌پردازند و ادبیات نظری سبک زندگی را طرح می‌کند که در ابتدا کلیات و مفاهیمی از سبک زندگی، مفاهیم مرتبط با سبک زندگی از جمله طبقه ‌فرهنگ، مصرف، منش و هویت، سنت و نظریه‌های مختلف سبک زندگی در قالب نظریه‌های اندیشمندان مطرح می‌شود.

روحانی خاطرنشان کرد: در ادامه بخش نخست بازخوانی تحلیلی، انتقادی نظریه‌های سبک زندگی و انتقاد به نظریه‌های متفکران غرب مطرح می‌شود و به طور طبیعی عناصر سبک زندگی در نظریه‌های متفکران مسلمان باید بخش‌بندی شود.

وی یادآور شد: اصول و شاخص‌های سبک زندگی اسلامی در بخش دوم کتاب مطرح می‌شود و به اصول حاکم بر سبک زندگی اسلامی می‌پردازد و صورت و محتوا در سبک زندگی اسلامی را طرح می‌کند و در ادامه شاخص‌های محتوایی سبک زندگی از جمله حق‌محوری و شاخص‌های بعد عاطفی سبک زندگی تبیین می‌شود.

کتاب شاخص‌های سبک زندگی اسلامی از سری کتاب‌های موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در قالب 472 صفحه و قیمت 18 هزار تومان در آینده‌ای نزدیک وارد بازار نشر می‌شود.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com