کد خبر ۳۱۸۲۹ انتشار : ۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۶
با هدف ارائه شاخص ولایتمداری در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت

کتاب «ولایتمداری در الگوی پیشرفت اسلامی» منتشر می‌شود

مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی از انتشار کتاب «ولایتمداری در الگوی پیشرفت اسلامی» در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، محمد روحانی  با اشاره به کتاب ولایتمداری در الگوی پیشرفت اسلامی اظهار کرد: این اثر از سوی مهدی طاهری زیر نظر حجت‌الاسلام محمد جواد نوروزی در چهار فصل تالیف شده است.

وی خاطرنشان کرد: در فصل نخست این کتاب مباحثی در زمینه کلیات مطرح می‌شود و نویسنده مفاهیم مختلف را برمی‌شمرد و معانی و مباحث اصطلاحی و لغوی آن را مطرح می‌کند.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ادامه داد: ولایت در لغت، ولایت در اصطلاح، کاربردهای واژه ولایت، مفاهیم مترادف ولایت و ولایتمداری و پیشرفت در این فصل مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه فصل دوم این کتاب ولایتمداری و پیشرفت سیاسی است، گفت: سنخ‌شناسی نظریه‌های ولایت در سه دیدگاه نظارت فقیه، وکالت فقیه و ولایت فقیه تبیین می‌شود که بحث مهمی در حوزه ولایت است.

روحانی خاطرنشان کرد: سنخ‌شناسی نظریه‌های پیشرفت از بخش‌های دیگر است و پیشرفت سیاسی اسلامی مبحث دیگر این کتاب محسوب می‌شود.

وی شاخص‌های حوزه بینش را عنوان فصل سوم این اثر عنوان کرد و افزود: معرفت‌شناسی، هستی‌شناسی، انسان‌شناسی و در نهایت فرجام‌شناسی قیامت در این بخش مطرح می‌شود. 

مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی یادآور شد: فصل پایانی این کتاب شاخص‌های حوزه رفتار نام دارد که شامل عمل صالح سیاسی، بصیرت سیاسی، استقامت سیاسی و اطاعت‌پذیری است.

وی عنوان کرد: این کتاب در قلمروی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با تلاش پژوهشگران تالیف شده و هدف اصلی نویسندگان آن ارائه شاخص ولایتمداری در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت است.

روحانی با بیان اینکه سئوالات مختلفی در این کتاب پاسخ داده شده است، گفت: مهم‌ترین سوال این است که مولفه‌ها و نمایه‌های اساسی ولایتمداری کدام هستند و پرسش‌های فرعی دیگری نیز مطرح می‌شود، امیدواریم پرسش‌‌های فرعی مخاطبان در زمینه ولایت و ولایتمداری پاسخ داده شود.

کتاب ولایتمداری در الگوی پیشرفت اسلامی در 226 صفحه تالیف شده که با قیمت 9 هزار تومان و تیراژ هزار عدد به همت انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی در آینده‌ای نزدیک وارد بازار نشر می‌شود.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com