کد خبر ۲۷۵۶۶ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۴
معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی قم خبر داد

احداث بازارچه صنایع‌دستی در جوار حرم حضرت معصومه (س)

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم از احداث بازارچه صنایع دستی در ضلع شرقی حرم حضرت معصومه (س) خبر داد.

به گزارش قم نا ، مهدی نصراصفهانی با اشاره به فعالیت‌های این سازمان در زمینه صنایع‌دستی گفت: احداث بازارچه صنایع دستی در پارکینگ حرم مطهر حضرت معصومه (س) از جمله این اقدامات بوده است.

وی با تأکید بر لزوم حمایت دولت از صنایع‌ دستی اظهار کرد: این بازارچه در راستای حمایت از صنعتگران و هنرمندان دایر می‌شود.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم اختصاص غرفه ارزان برای فروش محصولات تولیدی کارگاه‌های صنایع دستی را از جمله اهداف این بازارچه دانست.

نصر اصفهانی در خصوص چگونگی روند این بازارچه بیان کرد: ساخت این بازارچه با مشارکت شهرداری انجام می‌شود و مقرر شده تا اواخر خردادماه زمین تحویل ما شود که در صورت تحویل به موقع توسط شهرداری سازه بازارچه ظرف مدت 15 روز دایر خواهد شد.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با اشاره به مساحت زمین این بازارچه افزود: این بازارچه در زمینی به مساحت 400 متر آماده‌سازی خواهد شد.

نصر اصفهانی هزینه اجرا و ساخت این بازارچه را 70 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: حدود 25 میلیون تومان هزینه اجاره بهایی است که باید به شهرداری پرداخت شود.

وی ادامه داد: این بازارچه شامل ورک‌شاپ برای آموزش صنایع دستی به علاقمندان و 23 غرفه فروش محصولات صنایع دستی است که به صورت ماهانه به افراد متقاضی واگذار می‌شود.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم در پایان سخنان خود به شرکت قم در بیست و پنجمین نمایشگاه صنایع دستی ایران و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی اشاره کرد و افزود: این نمایشگاه از بیستم تا بیست و پنجم خرداد ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.

نصر اصفهانی اعلام کرد: استان قم با هفت غرفه در رشته‌های سفال، سرامیک، گلیم و گبه، معرق، چوب، زیورآلات و انگشترسازی و نگارگری در این نمایشگاه شرکت کرد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com