کد خبر ۳۲۲۷۰ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۱۶
حسن بحرینی خبر داد:

حدود 400 هنرمند صنایع دستی کارت شناسایی دریافت کردند

بحرینی سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم از صدور 400 کارت شناسایی در شش ماهه نخست امسال به هنرمندان صنایع دستی در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، حسن بحرینی در حاشیه برگزاری دوره­های آموزشی صنایع دستی اظهار داشت: از این تعداد 11 کارت شناسایی برای تولید کارگاهی صنایع دستی صادر شده است.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم افزود: این کارت برای هنرمندانی صادر می­شود که بتوانند حداقل دو نفر از هنرمندان را زیر پوشش بیمه­ای قرار دهند.

وی با اشاره به رشته­های فعال صنایع دستی در­استان گفت: این تعداد کارت­های شناسایی برای هنرمندان در رشته های مختلف از جمله منبت چوب، رودوزیهای الحاقی، گلیم بافی، تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، سفال گری، معرق کاشی، خرمهره سازی، آیینه کاری، زیورآلات سنتی و معرق چوب است.

وی ادامه داد: برای هنرمندانی که در کارگاه­های خانگی مشغول فعالیت می باشند می­توانند از تسهیلات وام­های مشاغل خانگی بهره­مند شوند.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، با بیان اینکه 308 رشته صنایع دستی به ثبت رسیده، در این استان هنرمندان در بیش از 50 رشته فعالیت می­کنند.

وی، ارایه تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی، شرکت هنرمندان در نمایشگاه های مختلف استانی و کشوری، بیمه هنرمندان، آموزش­های تخصصی، صدور گواهینامه­های هنرمندان، حمایت­های مالی و معنوی از هنرمندان را از جمله دیگر اقدامات معاونت صنایع دستی قم برشمرد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com