کد خبر ۲۸۶۸۷ انتشار : ۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۷
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم:

آمار دقیق نوع و میزان پسماندهای صنعتی استان قم مشخص شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: باید آمار دقیقی از نوع و میزان پسماندهای شهرک‌ها، نواحی و واحدهای صنعتی استان احصاء و مشخص شود.

به گزارش قم نا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، سید رحمان دانیالی در جلسه کمیته فنی پسماند استان در سخنانی اظهار کرد: دفع غیراصولی پسماندها و عدم مدیریت صحیح در این ارتباط، بروز بیماری‌ها و مخاطره سلامت عمومی جامعه را به دنبال دارد.
وی با بیان اینکه 60 تا 90 درصد ابتلاء به انواع سرطان‌ها مربوط به فاکتورهای محیطی است، بر ضرورت دستیابی به محیط زیست پاک و سالم تاکید کرد و گفت: قانون پسماندها در کشورمان به خوبی اجرا نمی‌شود و در مرحله اجرا دارای کمبودها و نواقصی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با بیان اینکه رشد و توسعه واحدهای تولیدی و صنعتی در استان در راستای اشتغالزایی و افزایش تولید حایز اهمیت است خاطرنشان کرد: قطعا برای تحقق توسعه پایدار و گسترش واحدهای تولیدی و صنعتی در استان باید مولفه‌ها و ملاحظات زیست محیطی را با جدیت در نظر بگیریم.

وی افزود: فعالان صنعتی و معدنی استان باید هرچه بیشتر نسبت به مسایل و قوانین زیست محیطی آگاه و آشنا بوده و نسبت به رعایت مولفه‌ها و استانداردهای محیط زیست در تمام ابعاد فعالیت اقتصادی خود ملزم باشند که در این راستای برگزاری کارگاه‌های آموزشی می تواند بسیار موثر باشد.

دانیالی با اشاره به مشخص نبودن نوع و میزان پسماندها در شهرک‌ها، نواحی و واحدهای صنعتی استان، خواستار احصاء و تعیین آمار دقیقی از پسماندهای صنعتی در استان شد و گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت، شرکت شهرک‌های صنعتی و دیگر نهادهای اجرایی مسئول باید برنامه روشن و مشخصی برای دفع اصولی پسماندهای واحدهای صنعتی و تولیدی استان داشته باشند.

وی از صدور اخطاریه‌ها و جدیت در پیگیری قضایی آلودگی‌های زیست محیطی در واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی استان قم خبر داد و گفت: قطعا با واحدهای آلاینده که هر نوع آلودگی زیست محیطی ایجاد می کنند، قاطعانه و بدون اغماض برخورد خواهد شد و در این مسیر مدیریت عالی استان و همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط باید حمایت و همکاری لازم با اداره کل حفاظت محیط زیست استان را داشته باشند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com