کد خبر ۳۱۶۱۰ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۰
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم:

صاحبان صنایع به دفع اصولی پسماندها توجه و تعهد داشته باشند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: صاحبان صنایع استان باید نسبت به دفع اصولی پسماندهای صنعتی توجه و تعهد داشته باشند و در غیر این صورت با آنها برخورد قانونی می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، سید رحمان دانیالی در جلسه کمیته فنی پسماند با اشاره به اهمیت دفع صحیح پسماندهای صنعتی، این وظیفه و تکلیف را بر اساس قانون برعهده تولیدکنندگان دانست و گفت: دستگاه‌های اجرایی مرتبط باید برای حل این معضل راهکارهای لازم را ارائه کنند، زیرا متاسفانه در حال حاضر بسیاری از واحدهای صنعتی، پسماندهای خود را در محیط رها کرده و یا می‌سوزانند.

وی بر ضرورت برخورد قاطع با متخلفان زیست محیطی در حوزه پسماند به دلیل مخاطرات و آسیب‌های جدی به سلامت عمومی جامعه تاکید کرد و گفت: تهیه و تدوین بانک اطلاعاتی از پسماندهای صنعتی در استان قم باید هرچه سریعتر به انجام رسیده و دوره‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی مناسب برای واحدهای تولیدی و فعالان صنعتی استان برگزار شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با بیان اینکه نظارت بر شهرک ها، نواحی و واحدهای صنعتی استان با حضور کارشناسان دستگاه‌های اجرایی مرتبط به صورت منظم و مستمر ادامه دارد، خاطرنشان کرد: صاحبان صنایع و واحدهای تولیدی استان باید نسبت به دفع اصولی پسماندهای صنعتی توجه و تعهد داشته باشند و در غیر این صورت با آنها برخورد قانونی می‌شود.

وی با بیان اینکه شهر مقدس قم با توجه به جایگاه علمی و معنوی، باید شهری پاک و عاری از هرگونه آلودگی باشد تصریح کرد: امیدواریم با برگزاری سمینار علمی آشنایی با پسماندهای صنعتی با حضور مسئولان اجرایی و صاحبان صنایع و معادن استان هرچه بیشتر و بهتر بتوانیم در مسیر رفع این معضلات در استان گام برداشته و به سطح مطلوبی از شاخص‌ها و مولفه‌های زیست محیطی دست یابیم.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com