کد خبر ۲۷۶۹۶ انتشار : ۳ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۴
نماینده مردم قم در مجلس:

جلوی مهاجرت بی‌رویه به قم گرفته شود

نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به سیل مهاجرت به شهر قم گفت: باید جلوی مهاجرت‌های بی‌رویه به شهر قم گرفته شود، در غیر این صورت مشکلات این شهر همچنان ادامه خواهد داشت.

به گزارش قم نا به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی در دیدار شهردار این شهر در سخنانی حضور سقاییان‌نژاد در قم را فرصتی مغتنم برشمرد و اظهار کرد: قبول مسئولیت شما در حرم اهل بیت (ع) مایه افتخار است و امیدواریم که در این شهر بتوانید منشأ خیرات و برکات باشید.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مراجع تقلید نسبت به مسائل و مشکلات شهر قم دغدغه دارند و از شهرداری حمایت می‌کنند، بیان کرد: باید برای حل مشکلات نظیر بدهی‌های کلان شهرداری از خرد جمعی بهره گرفته شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه باید به مناطق حاشیه‌ای شهر و بافت فرسوده توجه جدی شود، گفت: توسعه و پراکندگی در شهر قم دارای توازن نیست و باید در عمران و آبادانی شهر قم این توازن را برقرار کرد.

وی با اشاره به مسائل منطقه پردیسان یادآور شد: این منطقه از جنبه‌های مختلف با مشکلاتی روبه‌رو است که باید هرچه زودتر برای حل مشکلات آن چاره‌ای اساسی اندیشید.

آشتیانی با اشاره به اینکه در سال 45 که به قم آمدم این شهر 220 هزار نفر جمعیت داشت، یادآور شد:‌ بر اساس سرشماری گذشته جمعیت شهر قم یک میلیون و 150 هزار نفر بود که این رقم در شرایط کنونی بیش از این است.

وی با اشاره به سیل مهاجرت به شهر قم گفت: باید جلوی مهاجرت‌های بی‌رویه به شهر قم گرفته شود، در غیر این صورت مشکلات این شهر همچنان ادامه خواهد داشت.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در پایان نکاتی نظیر بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی، ارتباط با علما، توجه به مسائل فرهنگی و هیئت‌های مذهبی، جذب سرمایه‌گذاران، توجه به معماری اسلامی، ارتقای سطح کارکنان شهرداری از ابعاد مختلف و توجه به کادرسازی در شهرداری قم را متذکر شد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com
1
۴ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۳۳

تو خیابان های نزدیک حرم و مرکز شهر ، از هر 5 نفر 3 نفر عربی حرف میزنند

پاسخ