کد خبر ۲۷۵۷۲ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۱
حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی در مراسم یادبود شهدای غواص در قم:

رهبری در جریان بازدید از مراکز نظامی کشور به تنهایی اعلام خطر کردند

این شهدا با خیانت و خباثت آمریکا در دادن اطلاعات به بعثی‌ها و با دست بسته شهید شدند و تسلیم زیاده‌خواهی مستکبران نشدند؛ اما امروز متأسفانه برخی با دست باز قصد دارند تسلیم استکبار جهانی شوند.

به گزارش قم نا به نقل از رسا ، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی شامگاه جمعه در مراسم تجلیل و یادبود شهدای غواص که از سوی دفتر نشر گفتمان انقلاب اسلامی در مسجد امیرالمؤمنین(ع) شهرک مهدیه برگزار شد، با اشاره به مراسم باشکوه تشییع 175 شهید غواص در تهران اظهار داشت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب این جمعیت باشکوه در تشییع شهدا، حضور معنا داری داشتند و از شهدای غواص به صورت بی‌نظیری استقبال کردند که فقط در مناسبات خاصی همچون روز عاشورا و 22 بهمن می‌توان این جمعیت را مشاهده کرد.

شهدای غواص با دست بسته نیز تسلیم زورگویی مستکبران نشدند
وی به پیام رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: بنابر شواهد این شهدا با خیانت و خباثت آمریکا در دادن اطلاعات به بعثی‌ها و با دست بسته شهید شدند و تسلیم زورگویی مستکبران نشدند؛ اما امروز متأسفانه برخی با دست باز قصد دارند تسلیم استکبار جهانی شوند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خطاب به مسؤولانی که از آرمان‌های شهدا فاصله گرفته‌اند، تصریح کرد: بیشتر این جمعیت باشکوه، نسل جوان بودند که برای شهدا، عزت اسلام، اقتدار کشور و برای راه شهدا حرمت قائل هستند؛ زیرا راه پر افتخار شهدا در میان مردم به باور تبدیل شده است و کسی نمی‌تواند آن را کمرنگ کند.

پیام حضور معنادار مردم در تشییع شهدای قواص
وی به حواشی و پیام حضور معنادار مردم در تشییع شهدای غواص اشاره کرد و گفت: اکثر پلاکاردها در دفاع از آرمان‌های شهدا و ایستادگی در مقابل استکبار بود؛ اما در این میان نوشته‌هایی با این مضامین توجه و نگاه ها را جلب کرد که «ای کاش؛ برخی مسؤولان می‌آمدند و از شهدا عذرخواهی می‌کردند».

وی با توجه به اهمیت جهاد و آثار ایستادگی در برابر استکبار تأکید کرد: حضرت علی(ع) در نهج البلاغه به برکات جهاد و آثار ترک آن اشاره کرده و درباره اهمیت این فریضه الهی می‌فرمایند «هر جمعیتی که دست از جهاد بردارد،‌لباس خواری بر بدنش پوشیده می‌شود و آنقدر پست و حقیر می‌شود که قدرت تصمیم گیری ندارد».

رهبری در جریان بازدید از مراکز نظامی کشور به تنهایی اعلام خطر کردند

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی، با اشاره به سخنان حکیمانه و تدبیر رهبر معظم انقلاب در جریان‌های مختلف به‌ویژه مذاکرات هسته‌ای ابراز داشت: رهبری در جریان بازدید از مراکز نظامی کشور به تنهایی اعلام خطر کردند و هشدار جدی دادند؛ انتظار داریم این هشدارهای صریح مورد توجه عملی مسؤولان نیز قرار گیرد.

وی به خط قرمزها و هشدارهای رهبری درباره مذاکره با آمریکا اشاره و تصریح کرد: متاسفانه برخی از خواص نظام که خدمات فراوانی نیز داشته اند، با بیان سخنان نسنجیده در مردم تردید ایجاد می‌کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی یک مرحله‌ای بودن مذاکرات را تدبیر رهبری خواند و افزود: برخی قصد داشتند در جریان مذاکرات هسته‌ای با طراحی گسترده و حساب شده، مردم را در مقابل رهبری قرار دهند؛ یعنی برداشتن تحریم‌ها را به موافقت تمام و کمال رهبر معظم انقلاب در مقابل زیاده‌خواهی غرب گره زده و در نهایت ایشان را مخالف مذاکرات و برداشتن تحریم‌ها قلمداد کنند و در تبعات بعدی اقدامات شان نظام اسلامی را شریک بدانند.

وی به سخنان عراقچی، عضو ارشد مذاکرات ایران در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: آقای عراقچی در مجلس اعلام کرد «ما قول داده‌ایم از مراکز نظامی بازدید کنند اما این بازدیدها حساب شده است یعنی به طور مثال چشم آنها را در مواقعی می‌بندیم».

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: آمریکا، دشمن قدار و شیطان بزرگ است که رحم، مروت و انسانیت ندارد؛ بنابراین چرا برخی تلاش می‌کنند جاده را برای حضور بیشتر دشمن در کشور صاف کنند؛ مگر جنایاتش را در یمن و دیگر کشورهای اسلامی مشاهده نمی‌کنند که به زنان، کودکان و روزه داران رحم نمی‌کند.

برخی به جای اهتمام ورزیدن بر اجرای قانون امر به معروف، پیاده کردن این قانون شرعی و مصوب مجلس  را منشأ اختلال نظام می‌شمارند

وی در ادامه به تسامح و تساهل برخی از مسؤولان اشاره و تصریح کرد: بعد از تصویب قانون امر به معروف در مجلس، یکی از مسؤولان به جای اهتمام ورزیدن بر اجرای این قانون شرعی و مصوب مجلس، پیاده کردن آن را منشأ اختلال نظام می‌شمارد.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی، به ماجرای حضور دختران و بانوان در ورزشگاه اشاره کرد و گفت:‌ رسانه‌ای کردن حضور زنان و دختران در ورزشگاه برای از بین بردن قبح آن است؛ چنان که برخی از مراجع همچون حضرت آیت الله مکارم شیرازی و دیگر بزرگان در این باره به صراحت موضع گرفتند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com