کد خبر ۲۷۷۴۰ انتشار : ۴ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۲
آیت الله مکارم شیرازی:

صرفه جویی یکی از شاخه های اقتصاد مقاومتی است

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار با مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم گفت: صرفه جویی یکی از شاخه های اقتصاد مقاومتی است، باید صرفه جویی رعایت شود تا مردم در گرمای سخت شاهد خاموشی نباشند.

به گزارش قم نا به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق قم ، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار مدیر عامل جدید شرکت توزیع برق استان قم با بیان این که قم شهری استثنایی است، گفت: امتیازاتی در قم وجود دارد که در شهرهای دیگر نیست.
وی افزود: وجود مرقد مطهر حضرت معصومه(س)، حوزه علمیه ای که در دنیا بی نظیر است و هیچ جایی همانند این حوزه علمیه در جهان حتی در بین اهل سنت وجود ندارد و سابقه تاریخی قم از امتیازات این شهر است؛ قم از زمان ائمه اطهار(ع) پایگاه تشیع بوده و شیعیان خاص و راویان اخبار بسیاری در این شهر حضور داشتند.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که قم خاستگاه انقلاب است، اظهار داشت: امام راحل فرزند حوزه علمیه بوده و انقلاب اسلامی از شهر قم آغاز شد، از همین رو خدمت به در قم مایه افتخار بوده و عبادت است.

وی ادامه داد: شخصیت های خارجی به مناسبت های گوناگون در قم حضور پیدا کرده و از این شهر بازدید می کنند، با توجه به این نکته شهر قم هرچه آبرومندتر باشد به نفع اسلام، تشیع و انقلاب است؛ شهر قم باید سرآمد باشد.
این مرجع تقلید با بیان این که مسؤولان باید نگاه ویژه ای به قم داشته باشند، ابراز داشت: قم را نمی توان به شهرهای دیگر عطف کرد، حضور زوار نیز یکی دیگر از ویژگی های قم است که دولت باید پاسخگوی آنها باشد؛ مسؤولان استانی و دولت باید نگاه ویژه به قم داشته باشند.
وی با اشاره به اهمیت مسأله برق عنوان کرد: همه زندگی انسان به مسأله برق گره خورده است؛ وسایل روشنایی، خنک کننده و گرم کننده با برق کار می کنند، مسؤولان برق باید شبانه روز مراقب باشند البته من بابت این که امسال خاموشی کم بوده تشکر می کنم.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: ما در حالی که در محاصره تحریم های شدید قرار داریم، مسلم است تحریم ها اثراتی داشته اما با این وجود از نظر برق در وسعت قرار داریم که این جای تشکر از دولت و مسؤولان دارد.

وی با اشاره به ضرورت صرفه جویی در مصرف انرژی اضافه کرد: ما شنیدیم در خارج در مصرف برق بسیار صرفه جویی می شود، در مصرف همه چیز باید اعتدال رعایت شود؛ در چنین موقعیت سختی که موقع کمبود است باید صرفه جویی رعایت شود.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که اقتصاد مقاومتی دارای شاخه هایی است، گفت: صرفه جویی یکی از شاخه های اقتصاد مقاومتی است، باید صرفه جویی رعایت شود تا مردم در گرمای سخت شاهد خاموشی نباشند.

وی افزود: هرگونه اسراف نادرست است، اگر کشور در شرایط خوبی باشد نباید بر مردم سخت گرفت چون نور زیاد سبب شادمانی انسان می شود اما در شرایط کنونی که شرایطی سخت است باید در مسائلی همچون آب و برق بسیار رعایت کرد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشت: در حالات امام آمده است زمانی که ایشان آبی مصرف می کردند باقیمانده آن را دور نمی ریختند و مجددا استفاده می کردند، کمبودهای قم باید به مرکز اطلاع داده شود؛ گام برداشتن برای خدمت به خلق عبادت است.
"مهندس مهدی آهنین پنجه" رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم در ابتدای این دیدار با ترسیم وضعیت برق در قم اظهار داشت: در استان

قم قریب 500 هزار مشترک تحت پوشش خدمت رسانی شرکت توزیع برق می باشدکه بیش از 80 درصد آن مربوط به بخش خانگی است.

آهنین پنجه در ادامه با ارائه گزارشی وضعیت شبکه برق استان قم را برای معظم له ترسیم کرد .

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش 15 درصدی مصرف برق در این استان خاطرنشان کرد: بر اساس شرایط جوی استان قم پیش بینی می شود پیک بار استان قم در مرداد ماه اتفاق بیافتدکه لازم است برای پاسخ به نیاز مصرفی مردم پست های یزدانشهر و قنوات وارد مدار بشوند تا دچار خاموشی نشویم.
مهندس آهنین پنجه در ادامه اظهار امیدواری کرد در اواسط تیرماه امسال پست یزدانشهر وارد مدار خواهد شدو بخشی از مشکلات ما در این بخش برطرف می شود.



شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com