کد خبر ۲۷۷۷۹ انتشار : ۶ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۵
پس از معارفه سرپرست استانداری قم,؛

آیا نزدیکترین گزینه به وزیر کشور ، استاندار قم خواهد شد؟!

تغییر مدیران استانداری و یا استعفای آن ها در چند روز آخر کار حجت الاسلام صالحی منش استاندار قبلی در کنار عقب ماندگی دو ساله استان که بیش از آن که ناشی از کمبود بودجه باشد به دلیل اختلافات مدیران دولتی بود، تنها بخشی از مشکلات وی در استان قم خواهد بود.

به گزارش قم نا به نقل از قم فردا ، بعد از چالش های مدیریتی به وجود آمده در شهر قم،سرانجام حجت الاسلام صالحی منش استاندار سابق قم استعفای خود را جهت شرکت در دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی تقدیم وزارت کشور کرد و وزیر کشور نیز سریعا با این موضوع موافقت کرده و این استعفا را پذیرفت.

بلافاصله بعد از پذیرش استعفای استاندار سابق وزارت کشور باید سرپرست استانداری قم را به دلیل جایگاه ویژه و خاص شهر قم معرفی می کرد،بعد از گذشت چند روز این اتفاق در تاریخ 4 تیر ماه رخ داد و فریدون همتی مشاور ارشد وزیر کشور به عنوان سرپرست استانداری قم از سوی وزارت کشور معرفی شد.

وی که  متولد 1339 در شهر ایلام می باشد از چهره های شناخته شده در حوزه سیاسی و مدیریتی کشور است و سوابق نسبتا خوبی را در کارنامه خود ثبت کرده است.

مدیریت سازمان صدا و سیما استان ایلام و استان کردستان نامش را در این شهرها بر سر زبان ها انداخته است،مردم این دو استان دوران مدیریت وی را دورانی موفق ارزیابی کرده اند،اما همتی بعد از گذشت مدتی از این سمت خود استعفا داد و برای شرکت در رقابت های انتخاباتی مجلس راهی ایلام شد.

بعد از شرکت در انتخابات مجلس هفتم از حوزه انتخابیه ایلام موفق شد به مجلس هفتم راه پیدا کند و به فعالیت های خود به عنوان یک نماینده مجلس ادامه دهد.

علاوه بر این،همتی در دوره نهم نیز خود را به عنوان کاندید انتخابات مجلس معرفی کرد اما در میدان رقابت با رقبای خود شکست خورد و از راهیابی به ساختمان بهارستان بازماند.

 پس از گذشت مدتی عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور فعلی که در آن زمان رئیس دیوان محاسبات بود از وی دعوت کرد و کلید معاونت دیوان محاسبات کشور را به این شخص سپرد.

این پایان ماجرا نبود بعد از آنکه رحمانی فضلی به عنوان وزیر کشور دولت روحانی نیز انتخاب شد،گمانه زنی ها در خصوص اینکه فریدون همتی به عنوان استاندار آذربایجان غربی انتخاب خواهد شد آغاز شد،اما با حکم وزیر کشور مبنی برانتخاب همتی به عنوان مشاور ارشد خود این گمانه زنی ها نیز به پایان رسید و همتی به عنوان مشاور ارشد وزیر کشور فاصله خود را با وزارت کشور همچنان به صورت تنگاتنگ حفظ کرد.

با تمامی این سوابق، همتی که در حال حاضر دانشجوی دکترای مدیریت بازرگانی دانشگاه شهید بهشتی است به عنوان سرپرست استانداری قم فعالیت خود را آغاز کرده است و برخی نشانه ها نیز حاکی از آن است که گزینه اول و آخر وزارت کشور برای پست استانداری قم همتی خواهد بود.

اما در این بین همتی کار آسانی در قم نخواهد داشت، تغییر مدیران استانداری و یا استعفای آن ها در چند روز آخر کار حجت الاسلام صالحی منش استاندار قبلی در کنار عقب ماندگی دو ساله استان که بیش از آن که ناشی از کمبود بودجه باشد به دلیل اختلافات مدیران دولتی بود تنها بخشی از مشکلات همتی در استان قم خواهد بود.

از طرف دیگر برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه امسال و انتخاباتی شدن فضای شهر در حالی در ماه های آخر سال رقم خواهد خورد که باید به این موضوع تفاوت استان قم با سایر استان ها را هم اضافه کرد.

به هر حال در چنین شرایطی انتخاب هر چه سریعتر استاندار قم می تواند علاوه بر خارج کردن استان از وضعیت کنونی، راه را برای پیشرفت و عمران آن باز کند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com