کد خبر ۲۸۲۸۹ انتشار : ۲۱ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۵
مدیر مسئول پایگاه اطلاع رسانی خبر قم(قم نا) :

سرپرست جدید استانداری قم به اختلافات مدیریتی استان رسیدگی کند

در نشست صمیمی اصحاب رسانه با سرپرست استانداری قم مدیر مسئول پایگاه اطلاع رسانی خبر قم اظهار داشت:در ماه‌های اخیر اختلافات در سطوح مختلف مدیریتی به چشم خورده است و امیدواریم که سرپرست استانداری قم نسبت به این موضوعات توجه داشته باشند.

به گزارش قم نا به نقل از فارس ، در نشست صمیمی اصحاب رسانه با سرپرست استانداری قم که در مجتمع امیران برگزار شد، پس از سخنرانی مدیرکل روابط عمومی استانداری قم و همچنین رئیس دانشگاه معصومیه (س)، برخی از مدیران رسانه‌های قم به ایراد سخن پرداختند.

در این مراسم سید جواد اشرفی مدیر دفتر خبرگزاری فارس در قم به بیان برخی از مشکلات پیش روی فعالیت رسانه‌ها در استان قم پرداخت و گفت: همواره از جایگاه استان قم در بخش رسانه یاد می‌شود و این در حالی است که رسانه‌ها با دست خالی و بدون هیچ حمایتی توانسته‌اند به این جایگاه ارزشمند دست یابند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مشکلات رسانه‌های قم مسائلی تکراری است که سال‌ها لاینحل باقی مانده است بیان کرد: ضعف در حوزه آموزش از جمله مشکلاتی است که هنوز برطرف نشده و فعالان رسانه‌ای در این استان از آموزش‌های آکادمیک بی‌بهره‌ هستند و به صورت تجربی با کار در عرصه رسانه آشنا می‌شوند.

http://www.qumna.com/upload/paper/galleries/20150712/1436684542g4_gall.jpg
مدیر دفتر خبرگزاری فارس در قم اضافه کرد: البته دانشگاه علمی کاربردی اخیرا رشته‌های خبرنگاری و عکاسی را تاسیس کرده ولی این میزان پاسخگوی نیاز رسانه‌ها نیست.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در بخش بیمه خبرنگاران نیز زمزمه‌های تلخی به گوش می‌رسد اضافه کرد: به زودی طبق اعلام صورت‌گرفته از سوی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد بیمه خبرنگاران قطع می‌شود و تنها اهرم حمایتی خبرنگاران نیز خاتمه می‌یابد.

اشرفی در ادامه با اشاره به اینکه امسال از سوی رهبر معظم انقلاب سال همدلی و همزبانی نامیده شده است یادآور شد: مردم به حق، همدلی خود را به منصه ظهور رساندند و در راهپیمایی روز قدس نیز شاهد بودیم که حضوری گسترده در صحنه داشتند.

وی افزود: با این حال در خصوص همدلی مسئولان خبرهای خوشی در ماه‌های نخست سال جاری از مدیریت استان قم به گوش نرسید که امید است با تغییرات صورت‌گرفته، وحدت رویه در مسیر خدمت به مردم در استان قم محقق شود چرا که انتظارات از این استان بسیار بالا است.

در ادامه این جلسه، حسین همتی مدیر مسئول پایگاه اطلاع رسانی خبر قم (قم نا )، نیز با اشاره به اینکه در استان قم باید همدلی و همزبانی ظهور و بروز چشمگیری داشته باشد گفت: در ماه‌های اخیر اختلافات در سطوح مختلف مدیریتی به چشم خورده است و امیدواریم که سرپرست استانداری قم نسبت به این موضوعات توجه داشته باشند.
http://www.qumna.com/upload/paper/galleries/20150712/1436684542g5_gall.jpg
وی در ادامه با اشاره به حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در این جلسه بیان کرد: در حال حاضر دو معاونت اداره کل ارشاد استان قم بدون مسئول هستند که امیدواریم که این نقیصه برطرف شود.

همتی همچنین با اشاره به اینکه در استان قم مراکزی با افق بین‌المللی و ملی در عرصه فرهنگ فعالیت می‌کنند تصریح کرد: در این شرایط، استان قم خود با مشکلات فرهنگی روبه‌رو بوده و در عرصه فرهنگ امیدواریم که زیرساخت‌های لازم در عرصه فرهنگ در این استان تامین شود.

علی شهیدی، مدیرمسئول نشریه گویه نیز در این جلسه با اشاره به ضرورت ساماندهی وضعیت خانه مطبوعات قم، توجه به این تشکل صنفی را مورد توجه قرار داد.

وی با اشاره به اینکه استاندار قم مشاوران زیادی داشت گفت: امیدواریم که حضرتعالی مشاور رسانه‌ای با نگاه کارکردگرایانه داشته باشید که در عمل بتوانید نتیجه فعالیت این مشاور را شاهد باشیم.

همچنین در این جلسه مرتضی داستانی مدیرمسئول روزنامه 19 دی با تقدیر از برگزاری نشست صمیمی رسانه‌ها و سرپرست استانداری قم اظهار کرد: در دو سال گذشته انتقادی مطرح بود که کمیت خبر در استان قم رشد کرده ولی کیفیت اخبار ارتقاء نیافته است ولی در دو سال گذشته با اتفاقات رخ داده، در عرصه رسانه‌های مکتوب، پایگاه‌های خبری و مجازی شاهد ارتقا چشمگیر کیفیت اخبار بوده‌ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه آستانه انتقاد پذیری مدیران استان قم پایین است، اظهار کرد: امیدواریم که با نقد منصفانه شاهد پیشرفت استان قم باشیم.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com