کد خبر ۲۷۸۲۵ انتشار : ۶ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۴۹
میرابراهیمی خبر داد:

راه‌اندازی سیستم مدیریت هوشمند پسماندهای عمرانی و ساختمانی در قم

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم از راه‌اندازی سیستم مدیریت هوشمند پسماندهای عمرانی و ساختمانی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش قم نا به نقل از سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم، سید عبدالله میرابراهیمی با اشاره به راه‌اندازی سیستم مدیریت هوشمند پسماندهای عمرانی و ساختمانی، اظهار کرد: سازمان مدیریت پسماند با توجه به لزوم مدیریت پسماندهای عمرانی و ساختمانی اقدام به عقد قرارداد با پیمانکار بخش خصوصی جهت تولید نرم افزار مدیریت این‌گونه پسماندها کرده است.

به گفته وی، نرم افزار مذکور مبتنی بر ویندوز طراحی شده و دارای بانک اطلاعاتی از نوع sql server ۲۰۰۸ است.

جلوگیری از تخلفات در هر مرحله عملیات خاک برداری، حمل و تخلیه پسماندها، واگذاری محل‌های تخلیه مجاز بر اساس قرارداد به پیمانکاران واجد شرایط و ملزم نمودن آن‌ها به حسن اجرای مقررات و مفاد قرارداد در محل‌های دفع پسماند و رسیدگی به تخلفات و مدیریت این‌گونه پسماندها از اهداف کلی سیستم مدیریت پسماندهای عمرانی و ساختمانی است که سرپرست سازمان مدیریت پسماند به آن اشاره کرد.

مدیریت ستادی، نظارتی، حقوقی و مالی پسماندهای عمرانی و ساختمانی، ایجاد بانک اطلاعاتی جامع از پیمانکاران و خودروها، کنترل و ساماندهی مکان‌های مجاز تخلیه، شناسایی صحیح و دسترسی آسان به متخلفین در امر پیشگیری و برخورد با آن‌ها، امکان اخذ گزارش‌های پویا و ایستا به عنوان وظایف دیگر این سامانه تعریف شده‌اند.

میرابراهیمی عنوان کرد: امید است با اجرای این برنامه نرم افزاری بتوانیم از آلودگی‌های زیست محیطی پسماندهای عمرانی و ساختمانی تا حد قابل توجهی بکاهیم و در زیبایی شهر کریمه اهل بیت (ع) کوشا باشیم.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com