کد خبر ۲۷۹۳۳ انتشار : ۹ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۹
دبیر هفدهمین دوره همایش کتاب سال حوزه خبر داد

ارسال 800 اثر به دبیرخانه هفدهمین دوره همایش کتاب سال حوزه

دبیر هفدهمین دوره همایش کتاب سال حوزه از ارسال 800 اثر به دبیرخانه این همایش خبر داد.

به گزارش قم نا ، حجت‌الاسلام مهدی حقی با اشاره به مهلت ارسال آثار کتاب سال حوزه تا پایان خرداد امسال اظهار کرد: حدود 800 اثر در قالب پایان‌نامه و کتاب به دبیرخانه کتاب سال حوزه ارسال شده است.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه آثار امسال مانند سال‌های دیگر همایش شامل آثاری است که برای نخستین بار در سال 93 چاپ شده باشند و پایان‌نامه‌های سطح چهار حوزه که سال گذشته دفاع شده‌اند.

دبیر هفدهمین دوره همایش کتاب سال حوزه با بیان اینکه آثار همایش کتاب سال حوزه در 16 گروه علمی دسته‌بندی می‌شود، گفت: اکنون دسته‌بندی آثار آغاز شده و یک بار ارزیابی اجمالی می‌شوند و آثاری که حداقل امتیاز را در مرحله ارزیابی اجمالی داشته باشند، موفق می‌شوند که به دوره اصلی رقابت راه پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: برخی گروه‌های علمی شامل مدیریت، ‌اقتصاد، ‌علوم اجتماعی،‌ جامعه‌شناسی،‌ حقوق، علوم تربیتی و ... بوده که آثار به طور جداگانه در این گروه‌ها ارزیابی می‌شوند.

حقی عنوان کرد: آثاری که حداقل امتیاز را در مرحله ارزیابی اجمالی داشته باشند، موفق می‌شوند به دوره اصلی رقابت‌ها راه پیدا کنند و آثاری که نتوانند حداقل امتیاز را به دست آورند، از چرخه رقابت خارج می‌شوند.

وی یادآور شد:‌ پس از ارزیابی اجمالی آثار وارد ارزیابی تفصیلی می‌شوند که در این بخش برخی اوقات یک اثر، چندین بار مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

دبیر هفدهمین دوره همایش کتاب سال حوزه خاطرنشان کرد: اکثر آثاری که در حوزه منتشر می‌شود، از نظر محتوا و کیفیت قابل طرح هستند و سطح آنها علمی و مطلوب است که به طور معمول شامل آثار مراجع، نویسندگان با تجربه و با سابقه و علمای بزرگ و شناخته شده است.

وی با اشاره به اهداف همایش کتاب سال حوزه گفت:‌ با برگزاری این همایش فضای رقابتی علمی جدی در حوزه ایجاد می‌شود و با توجه به نوع ارزیابی و داوری‌ها به طور طبیعی می‌توان فضای علمی را در حوزه‌ها به وجود آورد و به جامعه علمی نشان داد که حرکت به کدام سمت علمی در هر رشته قرار دارد.

حقی خاطرنشان کرد: بزرگان، نویسندگان و پژوهشگران تحولات و اتفاقات در این همایش را از نظر علمی رصد می‌کنند، این رصد دائمی به وسیله پژوهشگران سبب می‌شود که همواره شاخص‌های مدنظر در همایش مورد توجه قرار گیرد تا خود را با شاخص‌ها تطابق دهند.

وی با اشاره به ثمره چنین نگاهی به همایش کتاب سال حوزه گفت: به طور طبیعی به صورت مستمر شاخص‌های کیفی مورد انتظار همایش در حوزه رشد پیدا می‌کند.

دبیر هفدهمین دوره همایش کتاب سال حوزه خاطرنشان کرد: رشد کیفی آثار به ویژه آثار پژوهشی و شناسایی بهترین آثار و ایجاد فضای رقابت سالم در همایش کتاب سال حوزه پیگیری شده و نویسندگان برتر شناسایی می‌شوند و معرفی آثار برتر به جامعه علمی صورت می‌گیرد.

وی عنوان کرد: نوع مشارکت نخبگان حوزوی، نویسندگان و ناشران پرکار، با تجربه و سابقه در همایش، استقبال و حضور پررنگ را نشان می‌دهد.

حقی یادآور شد: اطلاعات 400 نفر از فضلای حوزه در بانک داورها وجود دارد، ولی به تناسب آثاری که هر سال به دبیرخانه ارسال می‌شود، بین 200 تا 250 نفر از آنها هر سال دعوت به همکاری می‌شوند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com