کد خبر ۲۸۱۵۴ انتشار : ۱۵ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۶
رئیس موسسه دارالزهرا (س) عنوان کرد

کتاب «صراط مستقیم» پاسخی محکم به شبهات وهابیت

رئیس موسسه دارالزهرا (س) گفت: کتاب صراط مستقیم یکی از آثار آیت‌الله صافی گلپایگانی است که در پاسخ به شبهات مهدویت تالیف شده و اکنون در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم عرضه می‌شود.

به گزارش قم نا ، حجت‌الاسلام سید ابوالحسن معنوی با اشاره به یکی از شاخص‌ترین آثار آیت‌الله صافی گلپایگانی بیان کرد: کتاب «صراط مستقیم» از تالیفات آیت‌الله صافی گلپایگانی است که مجموعه شبهات وهابیت مطرح‌شده در کتاب‌ها، جزوات، اینترنت و شبکه‌های ماهواره‌ای را پاسخ داده است. این کتاب از آثار شاخص این مرجع تقلید محسوب می‌شود.

وی افزود: این مرجع تقلید با وجود اشتغالات فراوان علمی و پاسخگویی روزانه به نامه‌ها، استفتائات، تدریس، تألیف و ملاقات‌های مهم روزانه، احساس مسئولیت کرده و با قلم رسا و مستدل خود به این شبهات پاسخ داده‌ است.

رئیس موسسه دارالزهرا(س) تاکید کرد: صراط مستقیم مشتمل بر شبهات و سئوالاتی است که وهابیت و برخی مخالفان بی‌اطلاع در کتاب‌ها، جزوات، اینترنت و شبکه‌های ماهواره‌ای مطرح می‌کنند.

وی با بیان اینکه شبهات مطرح شده توسط وهایبت بارها توسط بزرگان و دانشمندان شیعه با استدلال‌های مبتنی بر قرآن کریم، سنت، عقل و تاریخ پاسخ داده شده است تصریح کرد: با این وجود بعضی از شیعیان پاسخ این سئوالات و شبهات را خدمت آیت‌الله صافی گلپایگانی تقدیم کرده و از ایشان درخواست کردند که به این شبهات پاسخ دهد.

معنوی با اشاره به احساس مسئولیت آیت‌الله صافی گلپایگانی نسبت به شبهات گوناگون برای مردم جامعه بیان کرد: این مرجع تقلید با وجود اشتغالات فراوان، احساس مسئولیت کرده و خودشان به این شبهات پاسخ داد.

وی اضافه کرد: پاسخ‌های این مرجع تقلید در کتاب «صراط مستقیم» با قلمی رسا، پر محتوا و با تکیه بر مسلمات فریقین گرد آمده است که می‌تواند منبع بسیار خوبی برای محققان، مبلغان و نیز هدایت‌گر آنانی باشد که با این شبهات مواجه شده و می‌شوند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com