کد خبر ۲۸۲۱۷ انتشار : ۱۸ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۰
نماینده مردم قم در مجلس:

توسعه استان قم با رعایت مؤلفه‌های زیست‌‌‌محیطی دنبال شود

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: در توسعه صنعتی و کشاروزی استان، مؤلفه‌ها و شاخص‌های زیست‌محیطی باید مورد توجه جدی مسئولان امر قرار داشته باشد.

به گزارش قم نا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان قم، احمد امیرآبادی‌فراهانی در دیدار مدیرکل و معاونین حفاظت محیط زیست استان قم اظهار کرد: این اداره‌کل وظایف و تکالیف خطیر و حساسی بر عهده دارد و همواره باید جایگاه حاکمیتی خود را با قوت و جدیت حفظ کند.
وی با اشاره به برخی چالش‌ها و معضلات زیست‌محیطی استان قم، وضعیت بحرانی دریاچه نمک و دریاچه حوض سلطان را مورد توجه قرار داد و گفت: متاسفانه خشکسالی، تغییر اقلیم و قطع حقابه‌های زیست‌محیطی استان، این دو دریاچه را به کانون‌های بحرانی گرد و غبار و ریزگردها مبدل ساخته است.

نماینده مردم قم در مجلس بر ضرورت آمایش سرزمین و توجه به مولفه‌ها و شاخص‌های زیست محیطی در راستای توسعه صنعتی و کشاورزی استان قم تاکید کرد و گفت: همه مردم و مسئولان در برابر حفظ و حراست از محیط زیست وظایفی برعهده دارند و دستگاه‌های اجرایی باید با همه توان در تحقق این امر همدلی، همفکری و مشارکت داشته باشند.

وی خواستار برخورد جدی و قاطعانه با واحدهای آلاینده در استان و عدم تبعیض در برخورد با منابع آلاینده زیست‌محیطی شد و گفت: باید اعتبارات لازم از ردیف‌های استانی و ملی برای انجام برنامه‌ها و اقدامات موثر در حوزه‌های گوناگون زیست‌محیطی تخصیص یابد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم نیز در این دیدار گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات این اداره‌کل و وضعیت محیط زیست استان ارایه کرد و گفت: چالش گرد و غبار و ریزگردها در استان نیازمند تسریع در رسیدگی در سطح ملی و برنامه‌ریزی روشن و مشخص و تخصیص اعتبارات لازم است.

سید رحمان دانیالی با اشاره به توانمندی و ظرفیت‌های گسترده استان قم در حوزه‌های محیط زیست انسانی و طبیعی، خواستار هماهنگی و مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی برای رسیدن به سطح مطلوبی از مؤلفه‌های زیست‌محیطی در استان شد و گفت: برخورد با واحدهای آلاینده غیرمجاز و پیگیری برای دفع اصولی پسماندها از جمله اقداماتی است که در دستور کار جدی این اداره کل قرار گرفته است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com