کد خبر ۲۸۲۲۵ انتشار : ۲۰ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۱۲
گزارش قم نا از راهپیمایی روز قدس در شهر مقدس قم :

خروش مردمي كه عاشق مبارزه با اسرائيل هستند/ حضور علما و مراجع معظم تقلید

علي رغم گرمای شدید هوا در قم مردم مومن و روزه دار قم همچون ساليان گذشته حضور چشمگیری در این راهپیمایی داشتند. راهپيمايان با شعارهايي جنايات اخير آمريكا، اسرائيل و آل سعود را عليه مردم مظلوم فلسطين، يمن، سوريه و عراق محكوم نمودند.

به گزارش قم نا به نقل از تسنیم ، جمعه پایانی ماه مبارک رمضان روز حماسه است. روز تجلی شور و شعور اسلام ناب محمدی در حمایت از مظلومان جهان. روز قدس نماد آزادی خواهی و آرمان خواهی مسلمانان در برقراری عدل و داد است. روز قدس روز حمایت جهان اسلام از مظلومانی است که طعمه زیاده‌خواهی‌های مستکبران و جنایت پیشگان شده‌اند.

امروز؛ مردم شهیدپرور و همیشه در صحنه شهر مقدس قم با حضور باشکوه خود پیام عزت و عظمت جهان اسلام را سردادند.

علما و مراجع عظام تقلید به عنوان پیشقراولان مکتب اسلام دوشادوش مردم روزه‌دار در این مراسم معنوی حضور یافتند و تاکید کردند: حضور مردم پیام روشنی برای رژیم صهیونیستی و کشورهای حامی آن دارد و آن اینکه جهان اسلام حامی مظلومان فلسطین است و در مقابل رژیم غاصب صهیونیستی می‌ایستد.

آملی‌‌لاریجانی: غربی‌ها بدانند با ملتی یک‌صدا و واحد هیچ‌گاه نمی‌توانند معامله ناحق کنند

آیت‌الله صادق آملی‌ لاریجانی در حاشیه حضور در راهپیمایی روز قدس در قم، در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه حضور این ملت پیام روشنی برای دشمن دارد و باید قدران این حضور باشیم، اظهار داشت: حضور گسترده ملت پرمعناست، پیام آن به دشمنان این است که ما تا آخر ایستاده‌ایم و از آرمان قدس که توسط امام راحل مطرح شد، دفاع می‌کنیم.

http://www.rasanews.ir/Images/News/Larg_Pic/18-4-1394/IMAGE635721369010366507.jpg
وی افزود: ملت روزه‌دار با حضور خود در راهپیمایی ثابت کردند همچنان به آرمان‌های انقلاب و مقام معظم رهبری پایبند هستند.

آیت‌الله آملی‌لاریجانی تصریح کرد: حضور روشن مردم علاوه بر اینکه پیام روشنی برای رژیم صهیونیستی و کشورهای حامی آن دارد، پیام روشنی در بحث انرژی هسته‌ای دارد و نشان می‌دهد که مردم ایران در بحث انرژی‌هسته‌ای همین طور ایستاده‌اند و حقوق امت اسلامی را حفظ می‌کنند.

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: کشورهای غربی بدانند با ملتی که یک‌صدا و واحد شعار حق را دنبال می‌کند، هیچ‌گاه نمی‌توانند معامله ناحق کنند.

آیت الله امینی: رژیم صهیونیستی پای ثابت تمام فتنه‌ها علیه اسلام است

آیت‌الله ابراهیم امینی نیز با تاکید براینکه  اسرائیل نه فقط یک مشکل برای کشور فلسطین بلکه تهدید بین‌المللی برای جهان اسلام است، اظهارداشت: رژیم صهیونیستی در تمام فتنه‌هایی که علیه اسلام شکل می‌گیرد حضور دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید براینکه راهپیمایی امروز ما برای محکوم کردن جنایات بین‌المللی اسرائیل است گفت: این راهپیمایی تا نابودی رژیم غاصب و جنایتکار صهیونیستی ادامه دارد.

وی با تاکید براینکه نباید مسئله یمن، سوریه و عراق فراموش شود، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی در تمام این کشورها حامی تروریست‌ها است تا جایی که مجروحان داعش در اسرائیل درمان می‌شوند.

آیت الله مکارم شیرازی: مذاکره‌کنندگان بر مواضع مثبتی که دارند، ایستادگی کنند

آیت الله ناصر مکارم شیرازی اظهارداشت: حضور پرشور و باشکوه مردم در این راهپیمایی پیام عظمت و اتحاد ملسمین و رسوایی اسرائیل و حامیان آن‌ها را به گوش جهانیان می‌رساند.

مرجع تقلید شیعیان با تاکید براینکه نباید مسئله قدس فراموش شود، افزود: این راهپیمایی هرساله سبب زنده شدن مسئله فلسطین شده و خون تازه‌ای در عروق مسلمین جاری شود.

استاد برجسته حوزه علمیه بر لزوم حمایت از مردم مظلوم یمن تاکید کرد و گفت: دنیا در برابر جنایات ال سعود خاموش است و این رسوایی بزرگی است برای مجامع حقوق بشر است.

http://www.rasanews.ir/Images/News/Larg_Pic/18-4-1394/IMAGE635721368993145522.jpg
وی با اشاره تقارن مذاکرات هسته‌ای با روز جهانی قدس تصریح کرد: امیدواریم مذاکره کنندگان بر مواضع مثبتی که دارند باشند،آن‌ها دارند فداکاری می‌کنند؛ اگر حاضر به توافق آبرومندانه شدند، قبول کنند اگر نشد راه‌های دیگر هم هست.

آیت الله نوری همدانی: ایستادگی و مقاومت مسلمانان نویدبخش آزادی قدس شریف است

آیت الله حسین نوری همدانی ضمن تقدیر از حضور گسترده مردم روزه‌دار در این راهپیمایی اظهارداشت: بر همه مسلمانان لازم است در برابر رژیم غاصب صهیونیستی متحد باشند و با حفظ روحیه مقاومت در برابر این رژیم اشغالگر بایستند.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه قدس و فلسطین به آغوش امت اسلام باز می‌گردد، عنوان کرد: ایستادگی و مقاومت مسلمانان جهان در برابر رژیم غاصب صهیونیستی زمینه آزادی قدس شریف و رهایی ملت مظلوم فلسطین را نوید می‌دهد.

http://www.rasanews.ir/Images/News/Larg_Pic/18-4-1394/IMAGE635721368995945682.jpg
استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه امیدواریم روز به روز عزت و عظمت امت اسلام بیشتر شود، گفت: امام (ره) فرمودند رژیم اشغالگر قدس باید از صفحه روزگار محو شود، اسرائیل در حال احتضار است و سقوطش حتمی است.

حسینی بوشهری: رژیم صهیونیستی به دنبال کارشکنی در مسیر مذاکرات است

آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری از حضور پر شور مردم روزه‌دار در راهپیمایی روز جهانی قدس تقدیر و تشکر کرد و اظهارداشت: دشمنان اسلام پس از غصب و اشغال قبله اول مسلمین، به کشورهای یمن و سوریه و سایر مناطق جهان هجوم آورده و امروز شاهد حضور رژیم اشغالگر در مناطق مختلف جهان هستیم.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تاکید براینکه بر همه مردم دنیاست تا در برابر تجاوز به مظلومان واکنش نشان دهند، تصریح کرد: امروز موقعی که کودکان فلسطینی مورد تجاوز قرار می­‌گیرند و خانه­‌های آنها ویران می ­شود، هر انسان آزادی­خواه، نه تنها مسلمانان وظیفه دینی، الهی و انسانی خود می‌داند که در مقابل این ستمگری­‌ها از خود عکس العمل نشان دهند.

استاد حوزه علمیه حضور در راه­پیمایی روز جهانی قدس را عکس‌­العملی جدی در مقابل ستمگران و ظالمان دانست و عنوان کرد: پیام این راهپیمایی که می‌­شود به دنیا داد، این است که انسان‌­های آزاده دنیا باید در مقابل ظالمان و ستمگران بایستند و حامی و پناهگاه مظلومان باشند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به مذاکرات بین ایران و 5+1 خاطرنشان کرد: در این مسیر شاهد کارشکنی­‌ها، توطئه­‌ها و مانع تراشی­‌های رژیم اشغالگر هستیم.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور خاطرنشان کرد: آموزه­‌های دینی به ما حکم می­‌کند در مقابل ظلم بایستیم و موضع بگیریم و حامی و پناهگاه مظلومان باشیم.

مقتدایی: تیم مذاکره‌کننده مسیر ترسیم شده توسط رهبر معظم انقلاب را دنبال کنند

آیت الله مرتضی مقتدایی اظهارداشت: ملت مسلمان ایران همیشه با هوشیاری در صحنه حاضر هستند و با درک حساسیت راهپیمایی روز جهانی قدس به وظیفه خود مبنی بر حضور پرشور در این اجتماع عظیم عمل کرد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با تقدیر از حضور پر شور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس عنوان کرد: مهمترین پیام ملت در این اجتماع عظیم حمایت از مردم مظلوم فلسطین و دشمنی و انزجار از آمریکا و اسرائیل است.

http://www.rasanews.ir/Images/News/Larg_Pic/18-4-1394/IMAGE635721368994555602.jpg

وی با تاکید بر اهمیت مذاکرات و پافشاری تیم مذاکره کننده بر حقوق ملت ایران تصریح کرد: وظیفه مهمی که تیم مذاکره کننده در این زمان حساس دارد، عدم تخطی از دستورات و فرمایش حضرت امام(ره) و رهبری است، تیم مذاکره کننده باید در راستای مسیری که مقام معظم رهبری ترسیم کرده‌اند حرکت کنند.

آیت الله مقتدایی خاطرنشان کرد: بدون تردید تاکیدات رهبر معظم انقلاب، خواست ملت ایران است و تیم مذاکره کننده در این راستا پافشاری کند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com