کد خبر ۲۸۴۳۱ انتشار : ۲۴ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۶

انتقاد آیت الله امینی از اختلافات و تخریب وحدت در کشور

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از تداوم اختلافات، تخریب وحدت و معرفی چندگانه اسلام در کشور انتقاد کرد.

به گزارش قم نا به نقل از روابط عمومی دبیرخانه دین پژوهان کشور، وی در دیدار آیت پیمان مسوول دبیرخانه و اعضای دبیرخانه شورای دین پژوهان کشور گفت: این که با برگزاری چند همایش و کنفرانس و ارائه گزارش های آن به مسوولان گمان کنیم اسلام و انقلاب را صادر و گرایش به اسلام و بیداری اسلامی را ایجاد کرده ایم تصور درستی نیست بلکه مهم آن است که بدانیم از معرفی اسلام چه کسی بیشترین بهره برداری را می کند و به عبارتی کدام اسلام معرفی می شود.

وی ادامه داد: هم اکنون در فرانسه و انگلستان، اسلام دومین دین است، در آلمان و دیگر کشورها هم گرایش خوبی به اسلام وجود دارد اما ما نباید چشم های خود را ببندیم چرا که واقعیت این است که در حال حاضر از موج اسلام گرایی که ما ایجاد کردیم وهابیت بیشتر از خود ما بهره برداری می کند.

وی ابراز داشت: هم اکنون اسلام بیشتر از ناحیه وهابیت شناخته و معرفی می شود، چرا که ما منابع کافی مالی، امکانات و کتاب های مفید به زبان خارجی برای معرفی شیعه نداریم و سرمایه گذاری مناسبی در این زمینه انجام نمی دهیم.

آیت الله امینی ضمن تشکر از دبیرخانه دین پژوهان کشور به لحاظ برگزاری دهمین مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر حوزه دین گفت: انتظاری برای برگزاری این مراسم و تجلیل نداشتم و از زحمات شما و همکارانتان هم تشکر می کنم و درباره فعالیت های بعدی در این زمینه هم توقعی ندارم و هر کدام ازکارهای بنده که در مسیر اهداف و کارهایتان است و صلاح می دانید اقدام کنید.

وی بیان داشت: همایش برگزار شده هم به لطف خدا خوب بوداما از صدا و سیما گله دارم و معتقدم که وظیفه خودش را در زمینه اطلاع رسانی این مراسم به درستی انجام نداد.

آیت الله امینی در ادامه لزوم انجام پژوهش های درون دینی و تحقیق و پژوهش در موارد موجود در بحث دین و عقاید دینی را از جمله مسائلی دانست که لازم است دبیرخانه دین پژوهان در دستور کار خود قرار دهد .

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن انتقاد شدید و ابراز نگرانی از معرفی چندگانه اسلام در کشور گفت: هم اکنون معرفی دقیق، روشن و واحدی از تشیع راستین و واقعی شیعه، حتی در میان علما و حوزه علمیه قم که پرچمدار تشیع است نداریم و هر کس این مذهب را با نگاه خاص خود معرفی می کند و حتی گاهی دیده می شود نویسندگان،مداحان، علما، سخنرانان و منبری ها یکدیگر را تکذیب می کنند و این وضعیت واقعا دردناک است و موجب می شود بسیاری از جوانان با این تناقض ها منحرف شوند.

وی ادامه داد: لازم است دین پژوهان برای این مشکل وارد کار شوند، حقایق را روشن کنند، جلوی افکار مختلف را بگیرند و راه حلی برای این مشکل پیدا کنند، چرا که اگر ما در دورانی که نظام جمهوری اسلامی حاکم است نتوانیم تشیع را به درستی معرفی کنیم واقعا جای تاسف دارد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com