کد خبر ۲۸۴۸۰ انتشار : ۲۹ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۳۵
تابستان گزیدگی که جدی گرفته نمی شود؛

فصل گرما؛ فصل غرق شدن در تاسیسات آبی / غرق شدن شهروند قمی در سد سنجگان

مرد 35 ساله ای که به دلیل شنا در منطقه ممنوعه سد سنجگان دچار غرق شدگی شده بود با تلاش چند ساعته ماموران آتش نشانی ، اورژانس و نیروی انتظامی جسد وی از آب سد بیرون کشیده شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم (قم نا) ، فصل گرما کم‌کم از راه می‌رسد و به قول قدیمی‌ها تن را به آب زدن در این فصل حال و هوای خاصی دارد، اما باید مراقب باشیم که این تن عزیز را در کجا به آب می‌زنیم.

شنا در سدها و تاسیسات آبی یکی از معضلاتی است که همواره در فصل تابستان افزایش می یابد، امسال نیز شاهد اخطارهای لازم از مسئولان ذی ربط در این خصوص در شهر مقدس قم بوده ایم.

اگر چه قم با دریا ارتباطی ندارد اما قربانیان غرق شدگی در سدها و تاسیسات آبی که مردم از آنها به عنوان شنا استفاده می کنند، کم نیست، در واقع همواره با آغاز فصل گرما، دغدغه ‌ای به نام غرق‌ شدگی در پشت سدها و تأسیسات منابع آبی وجود دارد.

 متأسفانه علی‌رغم هشدارهایی که طی سال‌ های گذشته در این خصوص داده شده، اما باز هم مشاهده می ‌کنیم که با آغاز فصل گرما، افرادی مختلفی به دلیل شنا در سدها غرق می شوند، سدها به دلیل  وجود پستی و بلندی، سنگلاخی بودن و انباشته شدن گل و لای در کف دریاچه سدها، محل مناسبی برای شنا کردن نیست.

متاسفانه امروز 28 تیرماه 1394 مردی 35 ساله به علت شنا درسد سنجگان دچار غرق شدگی شد ، پس از این اتفاق گروه های مختلفی از ماموران نیروی انتظامی ، اورژانس و آتش نشانی با حضور در محل حادثه پس از بیش از چهارساعت عملیات جستجو جسد وی را از آب خارج کردند.

http://www.bohrannews.com/media/2015/04/600x450_mehdi%20farahani.jpg

مهدی فراهانی معاون اورژانس قم در گفتگو با قم نا ضمن تایید خبر فوق اظهار داشت : پس از گزارش حادثه همکاران بنده در کمترین زمان در محل حادثه حضور پیدا کرده که با توجه به اینکه محل وقع حادثه سقوط در سد بوده است مسلما با تاخیر از محل خارج شده که علیرغم محرز بودن فوت در زمان خروج از سد ، تیم حاضربا تمام سعی و تلاش ، عملیات احیا قلبی را دقایقی با علم  بر منتفی بودن حیات برای وی شروع کردند که متاسفانه نتیجه ای نداشته است.

در تیرماه سال 1390 نیز شاهد غرق شدن جوانی در سد سنجگان بوده ایم ، بی‌ تفاوتی مردم نسبت به این علایم همواره حوادث تأسف ‌باری را به دنبال داشته است و این سهل‌ انگاری موجب بروز خسارات مالی و جانی می‌ شود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com