کد خبر ۲۸۵۷۳ انتشار : ۳۱ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۶
در پی معارفه استاندار قم:

استاندار جدید قم، وارث دودستگی و اختلاف مدیران سابق!

عصر امروز در حالی مراسم معارفه مهدی صادقی استاندار جدید قم با حضور وزیر کشور و رییس مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد که وی وارث سمتی است که در طی دو سال گذشته همواره در آتش اختلافات مدیران دولتی سوخت.

به گزارش قم نا به نقل از قم فردا ، انتخاب رحمانی فضلی به عنوان وزیر کشور که بسیاری از فعالان و جریان‌های سیاسی با توجه به نزدیکی وی به علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، از آن به عنوان گزینه پیشنهادی نماینده قم به روحانی نام می‌برند، در کنار زندگی کردن روحانی در قم و حتی شناخت وی از شهر قم که در صحبت‌های وزیر کشور در مراسم افتتاح بلوار شهید روحانی در شهریور ماه 93 هم به آن اشاره شد، همه و همه یک خوشبینی اولیه در بین شهروندان قم نسبت به دولت و توجه ویژه پاستورنشینان به قم ایجاد کرده بود.

خوش بینی که روز به روز و با گذشت زمان رنگ باخت به طوری که با گذشت زمان این اختلافات بین مدیران دولتی استان و عقب ماندگی‌ها بود که بروز و نمود پیدا می‌کرد و خبری از آن خوش بینی و توجه ویژه به قم نبود.

اختلافاتی که حتی در برهه ای از زمان موجب شده بود استاندار وقت اجازه ورود معاون سیاسی را به استانداری قم ندهد، به هر حال این اختلافات در نهایت منجر به استعفای چند باره صالحی منش از استانداری قم شد، که در نهایت خرداد ماه امسال مورد موافقت وزارت کشور قرار گرفت.

از همین رو، عصر امروز در حالی مراسم معارفه مهدی صادقی استاندار جدید قم با حضور وزیر کشور و رییس مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد که وی وارث سمتی است که در طی دو سال گذشته همواره در آتش اختلافات مدیران دولتی سوخت و مدیر آن هرگز فرصت نیافت که آن طوری که شایسته مردم قم است به این مردم خدمت رسانی کند.

در این میان وی در سابقه مدیریتی خود ریاست شرکت انبارهای وزارت کار و عضویت در هیئت مدیره سازمان هواپیمایی کشور را بر عهده داشته است، که نشان می‌دهد انتخاب وی ناشی از نگاه اقتصادی دولت در دو سال پایانی خود به استان قم و به نوعی به دنبال جبران مافات در این استان است، موضوعی که صادقی در روز اول آن را نشان داد.

وی بعد از معرفی‌اش توسط وزارت کشور بلافاصله با عبدالرضا موسوی، مدیرعامل شرکت هواپیمایی زاگرس که از دوستان نزدیکش است برای واگذاری مالکیت باشگاه صبا وارد مذاکره شد. این مذاکرات پنج شنبه هفته پیش به سرانجام رسید تا مالکیت باشگاه صبا به شرکت هواپیمایی زاگرس که یک شرکت خصوصی است، واگذار شود.

نکته بعدی حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی از استاندار جدید قم است، موضوعی که احمدامیر آبادی یکی از نمایندگان قم در مجلس به آن اشاره کرد و گفت: تا به امروز بنده و حجت الاسلام آشتیانی در انتصاب مدیران دراستان هیچ نقشی نداشته و صرفاً در صورت تماس وزیران محترم در قالب مشورت مواردی مطرح کرده‌ام، که در مورد استاندار جدید هیچ مشورتی از ما گرفته نشد ودرحال حاضرنیز نگاه کلی ما حمایت از ایشان می‌باشد، وما ازاستاندار محترم حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی وخدمت به مردم راخواستاریم وازاو می‌خواهیم مراقب حاشیه‌ها باشند.

به‌هرحال با توجه به حمایت نمایندگان مردم از صادقی که نشان از همدلی مدیران و مسئولان استانی دارد، انتظار می‌رود استاندار جدید با توجه به عقب‌ماندگی‌های اخیر قدم‌های مثبت و سریعی در برطرف کردن مشکلات استان بردارد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com