کد خبر ۲۸۶۱۰ انتشار : ۳۱ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۸
مبلغ حوزوی خواستار شد؛

تبدیل مسجد به کانون تربیت آمران به معروف و ناهیان از منکر

مسؤول آموزش سپاه ناحیه امام رضا(ع) قم با بیان این که برخی جوانان از دین داری خود خجالت می‌کشند و حاضرند دین داشته باشند اما در فضاهای بسته و خلوت، گفت: مساجد باید با اجرای برنامه‌های تربیتی این شرم و خجالت افراد را در سنین نوجوانی از بین ببرند.

به گزارش قم نا ، حجت الاسلام حجت الله مشّی، مسؤول آموزش سپاه ناحیه امام رضا(ع) قم، با اشاره به این که باید متولیان مساجد و بقاع متبرکه جایگاه این اماکن مقدس را درک کنند، گفت: اگر متولیان بقاع متبرکه جایگاه و ظرفیت مساجد را بشناسند می توانند بهترین و مفیدترین کار تبلیغی را در جامعه به انجام رسانند.

وی با تأکید بر این که باید جذب جوانان در اولویت فعالیت‌های مساجد قرار بگیرد، افزود: باید مساجد در دست جوانان اداره شود و یک روحانی به عنوان کارشناس دینی و افراد با تجربه به آنها کمک کنند تا در مسیر درست مساجد را احیا کنند.

مسؤول گروه تبلیغی شیفتگان ولایت، آموزش تعدادی از جوانان هر منطقه برای اداره مساجد را ضروری دانست و گفت: باید روحانیانی که برای تبلیغ به مناطق اعزام می‌شوند آموزش لازم را به جوانان بدهند تا از لحاظ ایمانی تقویت شوند و دل بستگی به مسجد پیدا کنند.

وی به اهمیت تربیت جوانانی که از دین داری خود خجالت نکشند و بتوانند در جامعه امر به معروف و نهی از منکر کنند اشاره کرد و افزود: جامعه نیاز به این گونه افراد دارد که دین داری و توصیه به آن را افتخار بدانند نه این که دین را در فضاهای بسته و خلوت خود داشته باشند و از ابراز آن شرم کنند.

وی با بیان این که در جامعه به این چنین افراد با ایمان و جسور نیاز است تا با تذکرهای مداوم فرهنگ مبارزه با گناه را ترویج دهند، اظهار داشت: زمانی که یک جمع کوچک خاطی از گناهی منع نشود و جامعه نسبت به آنها بی‌تفاوت باشد به تدریج این گناه در جامعه عادی و فراگیر می‌شود و دیگر مبارزه با ان سخت خواهد شد.

منبع : رسا 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com