کد خبر ۲۸۷۰۲ انتشار : ۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۵۸
معاون اورژانس قم :

حوادث ترافیکی هفته گذشته در قم بیش از ۵۰۰ مجروح برجای گذاشت‌

معاون اورژانس قم با بیان اینکه حوادث ترافیکی و تصادفات هفته گذشته در قم ۵۶۱ مجروح به‌جا گذاشته است، گفت: ۱۸۱ نفر از این مجروحان به‌صورت سرپایی درمان و ۳۷۶ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند و متاسفانه ۳ نفر نیز جان خود را از دست دادند.

به گزارش قم نا ، مهدی فراهانی با اشاره آمار تصادفات و حوادث رخ‌داده در هفته گذشته 27 تیرماه تا صبح امروز 3 مرداد اظهار داشت: در این مدت 7 هزار و 915  تماس با مرکز اورژانس قم برقرار شده که منجر به هزار و 251 مأموریت شده است.

معاون مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم با اشاره به اینکه هزار و 4 مورد از این تعداد مأموریت مربوط به حوادث داخل شهری بوده است، افزود:  247 مورد نیز مربوط به حوادث ترافیکی جاده‌ای بوده است.

وی با بیان اینکه در هفته گذشته 429 حادثه ترافیکی در شهر قم رخ داده است، خاطرنشان کرد: 334 مورد از این حوادث داخل شهر و 95 مورد حادثه هم در جاده‌های قم رخ‌داده است.

فراهانی با بیان اینکه حوادث ترافیکی و تصادفات هفته گذشته در قم 561 مجروح به‌جا گذاشته است، گفت: 181 نفر از این مجروحان به‌صورت سرپایی درمان و 376 نفر به مراکز درمانی منتقل شدند و متاسفانه 3 نفر نیز جان خود را از دست دادند.

معاون مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم با اشاره به حوادث مربوط به موتورسیکلت‌سواران در هفته گذشته اظهار داشت: 251 مورد مأموریت در هفته گذشته مربوط به موتورسیکلت‌سواران بود که منجر به جراحت 286 نفر شد.

وی، تصریح کرد: 125 نفر از مجروحان به‌صورت سرپایی در محل درمان شدند و 161 نفر نیز توسط آمبولانس‌های مرکز اورژانس قم برای درمان به مراکز درمانی ارجاع شدند.

فراهانی با اشاره به اینکه 233 مأموریت مربوط به موتور سیکلت سواران شهری بود افزود: 18 مورد تصادف نیز در جاده‌های قم رخ داده است.

معاون مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم با اشاره به حوادث شاخص ترافیکی هفته گذشته در قم بیان کرد: واژگونی خودرو هیوندا در روز اول مرداد ماه، ساعت 21 و 21 دقیقه در پیچ میم به سمت دستگرد رخ داد 7 مجروح به جای گذاشت که 2 نفر از مجروحان در دم جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه برخورد خودرو سواری و وانت در جاده قم تهران سبب جراحت 6 نفر شد گفت: این حادثه در روز اول مرداد رخ داد که سبب فوت خانم 70 ساله شد.

فراهانی با اشاره به اینکه تصادف دو پژو با یکدیگر 10 مصدوم برجای گذاشت افزود: این حادثه در ورودی شهر جعفریه رخ داد که همه 10 مجروح توسط تیم اورژانس برای درمان به مراکز درمان شهر منتقل شدند.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com