کد خبر ۲۸۸۲۲ انتشار : ۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۰
مدیرکل کمیته امداد قم:

900 حامی قمی در طرح محسنین شرکت کردند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم گفت: از میان 2 هزار و 700 حامی شرکت‌کننده در طرح محسنین ماه مبارک رمضان 900 حامی به استان قم اختصاص پیدا کرد.

به گزارش قم نا ، عبدالله جلالی با اشاره به طرح‌های مختلف کمیته امداد امام خمینی در راستای حمایت از مددجویان این اداره اظهار کرد: در حال حاضر کمیته امداد امام خمینی استان قم سه طرح محسنین، شفا و ایتام زیر 18 سال را در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: در طرح محسنین کمیته امداد که از سوی برنامه ماه عسل در ماه مبارک رمضان اعلام شده در حدود 2 هزار و 700 نفر شرکت کرده‌اند که 900 نفر از این حامیان به استان قم اختصاص یافته است و با 430 حامی تماس برقرار شده و تاکنون 300 نفر در این طرح مشارکت کرده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم با اشاره به مابقی حامیان شرکت‌کننده در این طرح گفت: در حدود 30 نفر از این افراد تاکنون پاسخگوی مددکاران ما نبوده‌اند و 100 نفر باقی‌مانده هم خواستار حمایت از کودکان غیرقمی بوده‌اند از همین رو این افراد را به استان‌های دیگر کشور ارجاع داده‌ایم.

جلالی تصریح کرد: بسیاری از افرادی که در طرح محسنین شرکت کرده‌اند، افراد با وضعیت مالی متوسط یا متوسط رو به پایین هستند.

وی با اشاره به طرح شفای کمیته امداد امام خمینی استان قم گفت: طرح شفا در راستای حامی‌یابی برای خانواده‌های که بیمار صعب‌العلاج دارند، اجرا می‌شود که از میان یک هزار و 481 بیمار صعب‌العلاج، 80 درصد آنها دارای حامی شده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم خاطرنشان کرد: در طرح حامی‌یابی برای ایتام زیر 18 سال تاکنون 18 هزار حامی برای کمک به 2 هزار و 500 یتیم مشارکت کرده‌اند که به طور میانگین می‌توان گفت هر یتیم 6 حامی دارد.

جلالی با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی استان قم در رسیدگی به ایتام رتبه یک کشوری را دارد، گفت: هر حامی حداقل باید مبلغ 30 هزار تومان را به ایتام یا کودکان طرح محسنین کمک کند البته این مبلغ بنا به درخواست حامی می‌تواند بیشتر باشد.

وی بیان کرد: با شناسه‌های تعریف شده برای هر فرد، حامیان مبالغ مورد نظر خود را به حساب سرپرست خانوار واریز می‌کنند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com