کد خبر ۲۸۸۸۱ انتشار : ۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۳
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان قم:

ورود زائران عراقی به قم ساماندهی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با اشاره به اینکه سالانه دو میلیون زائر خارجی به استان قم وارد می‌شوند از اجرای طرح ساماندهی ورود زائران عراقی به این استان خبر داد.

به گزارش قم نا ، عیسی رضایی ظهر امروز در دیدار معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با آیت الله اعرافی رئیس جامعه المصطفی العالمیه به ارائه گزارشی از وضعیت گردشگری در استان قم پرداخت و اظهار کرد: استان قم از نظر گردشگری دارای ویژگی‌های متعددی است و همین مسئله موجب شده است که این استان مقصد بسیاری از زائران از داخل و خارج کشور باشد.
وی واقع شدن استان قم در مسیر مواصلاتی 17 استان کشور را مورد توجه قرار داد و گفت: وجود مسجد مقدس جمکران و حرم مطهر حضرت معصومه(س) موجب شده است که این استان به اقبال بسیار مردم در تمام ایام سال روبه‌رو بوده و ما همیشه میزبان زائران از داخل و خارج کشور باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم به حضور زائران در استان قم از کشورهای مختلف اشاره کرد و افزود: بسیاری از زائران برای زیارت و سیاحت وارد استان قم می‌شوند و بخش اعظمی از این زائران عراقی هستند.

وی از اجرای طرحی برای ساماندهی ورود زائران عراقی به استان قم خبر داد و خاطرنشان کرد: در این خصوص جلسات کارشناسی برگزار شده و تصمیمات لازم اتخاذ شده است.

رضایی به وضعیت زیرساخت‌های گردشگری قم اشاره کرد و افزود: قم در عرصه گردشگری دارای ظرفیت‌های عظیمی است و باید از این ظرفیت‌ها به شکل مطلوب استفاده کرد این در حالی است که ضعف در زیرساخت‌ها موجب شده است که در بهره‌برداری از ظرفیت حضور زائران با مشکلاتی روبه‌رو باشیم.

وی به وضعیت اجرای پروژه‌های گردشگری در استان قم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 6 پروژه بخش گردشگری در استان قم در دست اجرا بوده و عملیات احداث پنج هتل پنج ستاره نیز آغاز شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم اظهار کرد: باید با تسهیلات ارزان قیمت از واحدهای گردشگری حمایت کرد تا بتوانیم با تقویت زیرساخت‌ها شاهد توسعه گردشگری در استان قم باشیم.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com