کد خبر ۲۹۲۶۹ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۳
مدیرکل میراث فرهنگی قم :

طرح ساماندهی زائران عراقی در پایانه مسافربری استان قم اجرا می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم از اجرای طرح ساماندهی زائران عراقی در پایانه مسافربری استان خبر داد.

به گزارش قم نا ، عیسی رضایی با اشاره به وضعیت پروژه احداث کمپینگ زائران در قم اظهار داشت: از احداث سه کمپینگ زائران از محل مصوب سفر مقام معظم رهبری دو کمپینگ امامزاده شاه جمال، امامزاده جعفر غریب نیازمند تعامل با اداره کل اوقاف استان بوده و کمپینگ بوستان فدک نیز از سال گذشته با جذب اعتبار 400 میلیون تومانی آماده شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم با بیان اینکه زمین دو مورد از این کمپینگ‌ها از سوی اوقاف تامین شده است، عنوان کرد: در ابتدای انجام طرح اداره کل میراث فرهنگی با تامین زمین و دریافت یک میلیارد اعتبار 25 درصد پیشرفت فیزیکی داشت که ادامه طرح به اداره کل اوقاف واگذار شد.

وی بیان کرد: این سه کمپینگ در محل امامزاده شاه جمال، امامزاده جعفر غریب و بوستان فدک قرار دارند که با توجه به وجود شرایط مهیا کمپینگ مستقر در بوستان فدک تقریبا آماده است ولی برای دو کمپینگ دیگر امسال برای ساخت و دریافت اعتبار اعلام آمادگی کرده‌ایم.

رضایی بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در استان قم برای صنایع دستی هنرمندان تاکید کرد و اظهار داشت: در آن راستا اقدام به برپایی نمایشگاه و بازارچه‌ها، توسعه گردشگری مذهبی و زیارتی می‌کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم، با بیان اینکه روزانه حدود 40 دستگاه اتوبوس وارد استان قم می‌شود، تصریح کرد: در همین راستا طرح ساماندهی زائران عراقی در پایانه مسافربری استان قم در حال اجرا است تا زائران از‌‌ همان ابتدا بتوانند به سمت اسکان‌های مجاز مسافری هدایت شوند از این رو نیازمند همکاری نهادهای مختلف در ساماندهی و طراحی برنامه جامع در پذیرایی و اسکان زائران عراقی هستیم.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com