کد خبر ۲۸۹۲۳ انتشار : ۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۰
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم مطرح کرد

ارائه طرح بحران زیست محیطی دریاچه نمک به شورای عالی آب

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: طرحی در خصوص بحران زیست محیطی در دریاچه نمک قم و دشت مسلیه به شورای عالی آب کشور ارائه شده است.

به گزارش قم نا ، همزمان با هشتم مرداد ماه روز حفاظت از جنگل‌ها که با عنوان «جنگل، رمز حیات»، «نگذاریم بمیرد جنگل که جهان خواهد مرد» برگزار می‌شود معاونین استاندار قم، مدیران دستگاه‌های اجرایی و کارشناسان و فعالان زیست محیطی و همچنین جمعی از اصحاب رسانه پیش از ظهر امروز به بازدید از ذخیره‌های جنگل‌های کویری پرداختند.
سید رحمان دانیالی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم پیش از ظهر امروز در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه باید نسبت به اهمیت و جایگاه جنگل‌های کویری اهتمام داشت افزود: در چند سال اخیر به دلیل تامین نشدن حقابه‌های زیست محیطی و خشکسالی شاهد هستیم که بخش عظیمی از جنگل‌های کویری و پوشش گیاهی دشت‌ها از بین رفته است.

وی با اشاره به اینکه مسئله گردوغبار از جمله چالش‌های زیست محیطی قم به شمار می‌رود ادامه داد: این مشکل و معضل در نتیجه از بین رفتن پوشش گیاهی و تخریب زمین است و ریزگردها امروز سلامت مردم قم و استان‌های همجوار را به مخاطره انداخته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در ادامه اظهار کرد: طرحی در خصوص بحران زیست محیطی در دریاچه نمک قم و دشت مسیله به شورای عالی آب کشور ارائه شده است و در این طرح راهکارهای لازم در خصوص احیا و بهبود شرایط و حفاظت از گونه‌های گیاهی و جانوری ارائه شده است.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com