کد خبر ۳۱۹۹۰ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۲
فرماندار قم:

مشکلات دریاچه نمک دامن پایتخت را خواهد گرفت

فرماندار قم گفت: بخش‌های شمالی دریاچه نمک نزدیک به تهران است بنابراین مشکلات آن دامن پایتخت را خواهد گرفت و این منطقه نیازمند توجه ویژه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، رضا سیار، در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان که با حضور رییس سازمان محیط زیست کشور در تالار امام رضا برگزار شد گفت: بخش‌های شمالی دریاچه نمک نزدیک به تهران است بنابراین مشکلات آن دامن پایتخت را خواهد گرفت و قطعا این منطقه نیازمند توجه ویژه است.

وی افزود: وضعیت ارتباطی قم با دیگر استان‌ها به گونه‌ای است که بسیاری از مشکلات زیست محیطی استان از خارج جغرافیای قم وارد استان شده و هر آسیبی به قم برسد سایر استان‌ها را نیز درگیر خواهد کرد.

فرماندار قم با ارائه آمار گذر آب از ایستگاه عسکرآباد ابراز کرد: در سال 58 میزان گذر آب از این ایستگاه بیش از یک میلیارد متر مکعب بوده و در سال 74 این رقم به 300میلیون متر مکعب رسید ولی در حال حاضر این مقدار صفر شده که دلیل آن ساختن سدهای فراوان در شمال استان است.

وی ادامه داد: برخی از دشت‌های استان در گذشته به قدری سرسبز بودند که گله‌های بزرگ شامل چند هزار راس اسب وحشی در آن زندگی می‌کرد اما اکنون همان دشت‌ها به قدری خالی و صاف شده‌اند که حتی پرندگانشان را از راه دور می‌توان تشخیص داد.

سیار از مسدودکردن چاه‌های غیرمجاز استان خبر داد و گفت: تعداد فراوانی چاه فاقد پروانه برای مصارف کشاورزی استفاده می‌شدند که بسیاری از آنها کشف و مسدود شد.

وی بیان کرد: از سازمان محیط زیست تقاضا داریم به جای تصویب طرح‌های جدید طرح‌های نیمه‌کاره قبلی را تمام کند، به عنوان مثال برنامه‌های زیادی برای بوته‌کاری و جنگل‌کاری در نظر گرفته شده ولی از اعتبارات خبری نیست.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com