کد خبر ۲۸۹۶۵ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۲
فرماندار قم خبر داد

برخورد قاطع با متعرضان به اراضی کشاورزی و ملی

فرماندار قم گفت: برخورد با هرگونه تعرض به اراضی ملی و زمین‌های کشاورزی با جدیت صورت می‌گیرد.

به گزارش قم نا ، رضا سیار در خصوص پیشگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز در بخش‌ها و همچنین جلوگیری از تغییر کاربردی اراضی اظهار کرد: در این خصوص کمیته‌های تخصصی در فرمانداری قم تشکیل شده و این مسائل را با جدیت دنبال می‌کند و البته در این راستا نیازمند نظارت مستمر و همچنین همکاری دستگاه‌های اجرایی هستیم.
وی با اشاره به اینکه باید دستگاه‌هایی نظیر منابع طبیعی و جهاد کشاورزی اهتمام و همت بیشتری داشته باشند بیان کرد: بخشداران در بخش‌های پنج‌گانه قم آماده هستند که در صورت بروز تخلف از اکیپ‌های شناسایی واحدهای غیرمجاز حمایت لازم را داشته باشند.

فرماندار قم با اشاره به اینکه برخورد با هرگونه تعرض به اراضی ملی و زمین‌های کشاورزی با جدیت صورت می‌گیرد خاطرنشان کرد: بر اساس قانون هرگونه ساخت بنا خارج از حریم شهرها و روستاها تخلف است و در محاکم قضایی با متخلفان برخورد خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: همچنین این مسئله در قوانین مربوط به حفاظت از منابع طبیعی نیز مورد توجه قرار گرفته و مجازات‌های سنگینی برای متخلفان در نظر گرفته شده است.

سیار هرگونه ساخت بنا در اراضی کشاورزی و تغییر کاربردی را تخلف دانست و اضافه کرد: بر اساس قانون حفظ اراضی زراعی‌ و باغ‌ها برخورد با متخلفین در دستور کار قرار گرفته است.

وی همچنین رعایت حریم رودخانه‌ها را مورد توجه قرار داد و گفت: در خصوص حفر چاه بدون مجوز نیز طبق قانون مجازات‌هایی در نظر گرفته شده و بر این اساس با متخلفان برخورد می‌شود.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com