کد خبر ۳۱۶۶۴ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۹
فرماندار قم مطرح کرد

جلوگیری از فعالیت جریان‌هایی که در هیئت‌های مذهبی تفرقه‌اندازی می‌کنند

فرماندار قم گفت: برای جلوگیری از فعالیت برخی از جریان‌ها که در هیئت‌های مذهبی تفرقه‌اندازی می‌کنند اقدامات لازم انجام شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،  رضا سیار ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیلات زائرین استان قم که به مناسبت ایام تاسوعا و عاشورا در سالن جلسات معاونت زائرین استانداری برگزار شد با بیان اینکه فرمانداری نقش هماهنگی فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی مختلف در ایام تاسوعا و عاشورا را بر عهده دارد اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی برای ارائه خدمات بهتر و گسترده‌تر در این روزها تلاش‌های بسیاری انجام داده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه توصیه‌های امنیتی و انتظامی باید مورد توجه مسئولان هیئت‌های مذهبی قرار گیرد مطرح کرد: به دستور دادستان استان قم نیروی انتظامی نقش موثری در آگاه کردن نمایندگان هیئت‌های مذهبی داشته است؛ تذکرات لازم به هیئت‌های خاص داده شده است زیرا در تاسوعا و عاشورا نگاه‌های فراملی نسبت به حرکت هیئت‌های مذهبی در شهر قم وجود دارد.

فرماندار قم جمع‌آوری متکدیان، معتادان و سارقین سابقه‌دار را یکی دیگر از فعالیت‌های انجام شده به مناسبت ایام عزدارای امام حسین(ع) دانست و عنوان کرد: برای جلوگیری از فعالیت برخی از جریان‌ها که در هیئت‌های مذهبی تفرقه‌اندازی می‌کنند اقدامات لازم انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در کمیته امنیتی ستاد تسهیلات زائرین استانداری قم فقط مشکلات این استان مورد بررسی قرار نگرفته است مطرح کرد: برای تشرف هیئت‌های مذهبی به حرم مطهر حضرت معصومه(س) هماهنگی‌های لازم انجام شده است و امیدواریم در روز تاسوعا نماز جمعه باشکوهی را شاهد باشیم.

سیار با بیان اینکه محل استقرار عزادارانی که به تماشای دسته‌جات می‌پردازند مورد توجه قرار گرفته است ادامه داد: بهداشت ایستگاه‌های صلواتی و نظارت بر غذاهای هیئت‌های مذهبی بیشتر از سال‌های گذشته مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه در تعیین زمان و مکان حرکت دسته‌جات عزاداری به بسیاری از مسائل توجه شده است امیدواریم با دلسوزی مسئولان استانی مشکلی در هماهنگی برنامه‌های اجرایی نداشته باشیم.

سیار از نقش موثر نیروی انتظامی در ساماندهی دسته‌جات عزاداری یاد کرد و افزود: ستاد اقامه نماز استان قم برای برپایی با شکوه نماز ظهر عاشورا ورود پیدا کرده است و در کنار این اقدام، فرهنگ عزاداری حسینی را در میان هیئت‌های مذهبی ترویج داده و اهمیت این موضوع را برای مردم تبیین می‌کند.

وی به حضور روحانیون در مکان‌های مشخصی پیرامون حرم مطهر حضرت معصومه(س) اشاره کرد و گقت: همچنین در کنار امامزادگان واجب‌التعظیم مسائل ترافیکی، امدادی و امنیتی مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس کمیته اجرایی ستاد تسهیلات زائران استانداری قم بیان کرد: هر چند مسافران و زائران تاسوعا و عاشورا خویشاوندان شهروندان قمی هستند و کمتر از اسکان‌های عمومی استفاده می‌کنند اما باید بر عملکرد هتل‌ها و ساختمان‌های مسکونی اجاره‌ای نظارت شود.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com