کد خبر ۲۹۰۷۳ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۰
نماینده مردم قم:

عدم جمع‌آوری خطوط راه‌آهن از داخل شهر قم سیاسی است

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طبق قانون باید ریل‌های راه‌آهن دورشهر همراه با گردنه‌های بلوارامین و اراک برداشته شود،گفت: عدم جمع‌آوری خطوط راه‌آهن از داخل شهر قم موضوعی سیاسی است.

به گزارش قم نا به نقل از قم فردا ، احمد امیرآبادی با اشاره به جمع‌آوری خطوط راه‌آهن از داخل شهر قم اظهار داشت: در زمان شورای شهر گذشته چند نفر از کارشناسان ترافیک و شرکتی روی موضوع جمع‌آوری کارکردند و مشخص شد امکان انتقال خط راه‌آهن از داخل شهر قم به‌تدریج در یک فرآیند مشخص وجود دارد.

وی بابیان اینکه طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی در مورد جمع‌آوری و اختصاص بودجه در سال 92 به این منظور باید این کار انجام می‌شد بیان داشت: ما در مجلس این موضوع را تبدیل به قانون کردیم و قرار شد ریل‌های راه‌آهن دورشهر را همراه با گردنه‌های بلوارامین و اراک برداریم ولی به علت موضوعات سیاسی این کار انجام نشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قرار بر آن شد فعلاً ایستگاه قم فعال بماند و قطارهای محور جنوب وارد قم شوند و دیگر قم شاهد حضور قطارهای باری نباشد.

وی ورود لکوموتیو قطارهای باربری به شهر قم را به‌منظور مباحث فنی جزء مصوبات دانست و بیان داشت: روزانه تعداد زیادی از قطارهای باربری بار خود را در سپررستم قرار می‌دهند و لکوموتیوشان برای اورهال یا مباحث فنی وارد قم می‌شود.

امیرآبادی به ایجاد ایستگاه ترکیبی در انتهای مسیر رودخانه با همکاری دولت، شهرداری و بخش خصوصی در قم اشاره کرد و گفت: برای انسجام بیشتر حمل‌ونقل عمومی قرار شد تمامی این وسایل مانند قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان، ایستگاه محمدیه، ترمینال قم، تاکسیرانی، اتوبوس رانی و منوریل به این مکان ختم شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش تأکید داشت: در ابتدا قرار بود این طرح بین 5 تا 10 سال فرآیند مطالعاتی و اجرایی آن انجام شود که بیش از دو سال از تصویب این طرح می‌گذرد و در این مدت هیچ‌گونه کاری انجام‌نشده است.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی به عدم رضایت مجاورین خطوط راه‌آهن از دیوارکشی‌ها اشاره کرد و افزود: خود مدیرعامل شرکت راه‌آهن کشور از این نوع دیوارکشی اعلام نارضایتی کرده است و اگر موضوع ایمنی راه‌آهن مدنظر هم باشد باید از نرده استفاده می‌شد و این دیوارکشی منظر شهری را بسیار نازیبا کرده است.

وی به سخنان مدیرعامل شرکت راه‌آهن کشور در خصوص آشتی مردم با راه‌آهن اشاره کرد و گفت: چگونه مردم باید با راه‌آهن آشتی کنند و آن‌ها چگونه می‌توانند با سنگ و کلوخ، خاک‌ریزهای خاکی، دیوارهای بتنی و سروصدای شما آشتی کنند و آیا در دیگر کشورها هم همچنین فضایی وجود دارد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر راه‌آهن سیما و منظر شهر را خراب کرده است و معضلات اجتماعی فراوانی مانند اعتیاد، فقر، مشکلات اخلاقی، این‌طرف راه‌آهن و آن‌طرف راه‌آهن و غیره را به وجود آورده است .

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: دولت جدید در بحث جمع‌آوری خطوط راه‌آهن کار خود را سیاسی شروع کرد و یکی از دلایل اصلی عدم جمع‌آوری خط راه‌آهن قم به جمکران سیاسی‌کاری بوده است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com