کد خبر ۲۹۲۰۹ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۱
حاشیه های مراسم روز خبرنگار در قم؛

از تعدد سخنرانان سفارشی تا عدم دعوت از مهمان اصلی مراسم برای سخنرانی!

عدم دعوت از نماینده مجلس برای سخنرانی که اصلی ترین مهمان این مراسم بود در حالی صورت گرفت که از مدیر کل صدا و سیما تا مدیر کل ارشاد و حتی برخی از خبرنگارانی که مشخص نیست با کدام رسانه فعالیت دارند، برای سخنرانی دعوت به عمل آمد!

به گزارش قم نا به نقل از قم فردا ، این مراسم طبق معمول با تاخیر بیست دقیقه ای و از ساعت 10:20 با قرائت قران توسط یکی از خبرنگاران آغاز شد.

_ در این مراسم بر عکس مراسم های دیگر خبرنگاران مهمانان اصلی بودند و تنها احمد امیرابادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ، سیار فرماندار قم و جمعی از معاونین استاندار از مسئولان استانی در مراسم حضور داشتند.

- حضور پرتعداد خبرنگاران خانم هم از دیگر حواشی این مراسم بود به طوری که یک سمت تالار معصومیه به خانم ها اختصاص یافته بود.

- نکته جالب توجه در این مراسم تعداد بالای سخنرانان بود از خبرنگاران گرفته تا مسئولان همه از روز خبرنگار و اهمیت این حرفه سخن گفتند.

- خبرنگار خبرگزاری های ایرنا، ایلنا، مدیرمسئول روزنامه 19 دی ، نماینده روزنامه ایمان و بالاخره رسانه هایی که در مدت دو ساله عمر دولت روحانی تا توانسته اند قربان صدقه دولت رفته اند ، به ایراد سخنرانی پرداختند، هر چند که همه این خبرنگاران هم از دردها و سختی های کار خبرنگاری گفتند که البته اگر گوش شنوایی در کار باشد.

- در حالی که این مراسم به همت استانداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد قم و خانه مطبوعات برگزار می شد و حضور استاندار هم به عنوان میزبان در مراسم حضور داشت ، تنها این احمد امیرآبادی بود که به عنوان اصلی ترین مهمان به این مراسم دعوت شده بود که البته از وی برای سخنرانی دعوت نشد.

_ عدم دعوت از این نماینده مجلس برای سخنرانی که اصلی ترین مهمان این مراسم بود در حالی صورت گرفت که از مدیر کل صدا و سیما تا مدیر کل ارشاد و حتی برخی از خبرنگارانی که مشخص نیست با کدام رسانه فعالیت دارند، برای سخنرانی دعوت به عمل آمد!

_ در این میان تریبون این مراسم در اختیار افرادی قرار گرفت که با وجود عقب ماندگی های استان در طی دو سال اخیر بر طبل روحانی مچکریم کوبیده اند و حتی برخی از آن ها همچنان در فکر تغییر و تحولات هستند.

_ فارغ از گزینشی بودن محض خبرنگاران برای سخنرانی ، تعداد بالای سخنرانی خبرنگاران که همه حول مسائل معیشتی مورد اشاره رییس جمهور هم بود ، به قدری زیاد بود که تا حدودی اصل مسئله حمایت از خبرنگاران را به حاشیه برد اما آیا برای مسئولان امکان پذیر نیست که حداقل ماهی یک بار پای سخنان خبرنگاران بنشینند.

_ مراسم قرعه کشی و اهدای جوایز برندگان هم در حالی بعد از سخنان استاندار قم صورت گرفت که پیش از آن پیام وی به مناسبت روز خبرنگار قرائت شده بود.

_ به هر حال باید منتظر ماند و دید که توجیه برگزار کنندگان این مراسم در عدم دعوت از مهمان اصلی مراسم برای سخنرانی چیست؟

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com