کد خبر ۲۹۱۶۴ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۵۴
مدیرکل دفتر حمل و نقل وزارت کشور عنوان کرد

دغدغه‌مندی وزارت کشور برای توسعه حمل و نقل شهری

مدیرکل دفتر حمل و نقل وزارت کشور با بیان اینکه وزارت کشور و دولت برای توسعه حمل و نقل شهری دغدغه دارند گفت: فرصت خوبی در این زمینه فراهم شده که باید مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش قم نا ، سید مهدی همدانی امروز در کارگروه معاونان نشست تخصصی معاونان حمل و نقل و ترافیک شهرداری کلانشهرهای کشور که در شهرداری قم برگزار شد اظهار کرد: هیئت وزیران هفته قبل طی مصوبه‌ای ترکیب اعضای کمیسیون ترافیک وزارت کشور را اصلاح کرد.

وی افزود: امروز ساختار کشور ما به گونه‌ای نیست که به عنوان مثال صد نفر حقوقدان یا فیلسوف به نگارش قوانین بپردازند.

مدیرکل دفتر حمل و نقل وزارت کشور با بیان اینکه نیازی نیست ببینیم چه کسی قوانین شهری را می‌نویسد گفت: آنچه ضروری است این است که محتوای قوانین را مورد بررسی قرار دهیم و ببینیم تا چه میزان اثرگذار است.

وی ادامه داد: در هیچ دوره‌ای مانند امروز، فرصت و ظرفیت برای کمک به شهرداری‌ها وجود نداشته است زیرا وزیر کشور و مدیران دولتی دغدغه‌هایی برای توسعه حمل و نقل درون‌شهری دارند و باید از این ساختار و فرصت نهایت استفاده را برد.

همدانی با اشاره به اینکه لایحه درآمدهای پایدار خود مبحث وسیعی است که نمی‌توان در فرصتی کوتاه به آن پرداخت خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد بهتر باشد در این نشست تمرکز خود را بر روی طرح جامع مدیریت شهری قرار دهیم.

مدیرکل دفتر حمل و نقل وزارت کشور بیان کرد: وزارت کشور از سال 1373 به بعد هیچ ارتباطی با امور بودجه‌ای ندارد و در ستاد عالی هم تنها به امور آیین‌نامه‌ها و قوانین پرداخته می‌شود و هر آنچه مربوط به امور مالی است، بر عهده سازمان شهرداری‌ها قرار گرفته است.

وی در ادامه به افزایش ناگهانی قیمت اتوبوس و رسیدن آن به 450 میلیون تومان برای هر دستگاه گفت: در گذشته شهرداری‌ها فقط 16 میلیون تومان برای خرید اتوبوس هزینه می‌کردند که اگر بخواهیم هنوز هم همان مقدار باشد چیزی حدود 3.5 درصد می‌شود.

همدانی همچنین به بحث جرایم و سهم شهرداری‌ها در این زمینه اشاره کرد و افزود: به دلیل مشکلاتی که وجود داشت در شورای عالی ترافیک مصوب شد که راهنمایی و رانندگی و ناجا باید هر ماه گزارش جرایم و محل آنها را ارائه دهند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com