کد خبر ۴۰۰۵۲ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۶
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم خبر داد

سهم 20 درصدی اتوبوسرانی در حمل و نقل درون‌شهری قم

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم گفت: سهم واقعی استفاده از اتوبوس در شهر باید 30 درصد باشد که امروز این آمار در شهر قم حدود 20 درصد است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،حسین مؤمنی موحد در دویست و بیست و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر قم که شنبه شب به ریاست ولی‌الله بیاتی در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، با اشاره به هزینه‌های اداره و نگهداری هر دستگاه اتوبوس در شهر قم اظهار کرد: 730 تومان سرانه‌ای که برای هر اتوبوس مشخص شده با آنالیز هزینه‌ها در پنج گروه مدل اتوبوس بوده است.

وی بیمه شخص ثالث، سوخت گازوئیل، لاستیک، فیلتر، روغن، تعمیر کولر، دستمزد تعمیرات و هزینه شارژ ماهیانه را جزو شاخص‌های تعیین سرانه سالیانه عنوان کرد و گفت: امسال درخواست 20 درصد افزایش داشتیم برای اینکه به هدف شورا و شهرداری برای استفاده از کارت بلیط دست پیدا کردیم و در برخی خطوط به 80 درصد استفاده از کارت رسیدیم.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم با تاکید بر اینکه رانندگان اتوبوس مایل‌اند که نرخ کارت بلیط افزایش بیشتری داشته باشد تا استقبال از اتوبوس بیشتر باشد خاطرنشان کرد: سهم واقعی استفاده از اتوبوس در شهر 30 درصد باید باشد که امروز حدود 20 درصد است.

وی با تاکید بر اینکه افزایش هزینه طوری باید مدیریت شود که استقبال مردم را به دنبال داشته باشد خاطرنشان کرد: امسال از سوی شهرداری 4 میلیارد تومان کمک به سازمان شده ولی دولت هیچ کمکی به ما نداشته است

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com