کد خبر ۲۹۱۵۱ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۷
رئیس شورای اسلامی شهر قم مطرح کرد

اهمیت ایفای نقش در زمینه حمل و نقل و ترافیک شهری

رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: مسئولیت در کلانشهرها اهمیت بالایی دارد و در این حوزه انجام وظیفه در زمینه حمل و نقل و ترافیک از مهم‌ترین مسئولیت‌ها به شمار می‌رود.

به گزارش قم نا ، ولی‌الله بیاتی ظهر امروز در نشست تخصصی معاونان حمل و نقل و ترافیک شهرداری کلانشهرهای کشور که در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، با تاکید براینکه مردم به دلیل حضورشان در صحنه موجب اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی ایران در جهان شده‌اند، اظهار کرد: باید قدر مردمی را که همواره پشتیبان و حامی نظام جمهوری اسلامی و ارزش‌های آن هستند، را دانست.

وی اضافه کرد: حضور در صحنه مردم ایران سبب افزایش قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران در جهان شده است، به گونه‌ای که رئیس جمهور آمریکا و دیگر کشورهای غربی درباره قدرت ایران در جهان زبان به اعتراف گشودند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به منزلت خدمت به مردم از دیدگاه دین مبین اسلام گفت: خدمت به مردم در دین مبین اسلام دارای ارزش و جایگاه رفیعی است و اگر در هر پست و مقامی که قرار داریم در راه خدمت به مردم گام برداریم، این پست و مقام هم ارزشمند خواهد بود.

وی با اشاره به کوتاه بودن زمان مسئولیت‌های دنیوی و تاثیر خدمت به مردم در سرنوشت انسان افزود: مسئولیت‌هایی که در دنیا به انسان واگذار می‌شود کوتاه‌مدت و مقطعی است و باید بیشترین استفاده را از این زمان برای خدمت‌رسانی به مردم داشته باشیم.

بیاتی با تبیین ارزش‌ مسئولیت در کلانشهرها تصریح کرد: مسئولیت در کلانشهرها اهمیت بالایی دارد که در این حوزه مسئولیت در زمینه حمل و نقل و ترافیک از مهم‌ترین مسئولیت‌ها به شمار می‌رود.

وی با اشاره به ارتباط رانندگان تاکسی، اتوبوس و دیگر وسایل نقلیه با معاونان حمل و نقل ترافیک اضافه کرد: هزاران راننده وسایل نقلیه درون شهری با معاونان حمل و نقل و ترافیک در ارتباط هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به مشکلات و سختی‌هایی که رانندگان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، اظهار کرد: شغل رانندگی از جمله اشتغالاتی است که درآمد بالایی ندارد و رانندگان در فصول سرما و گرما مشغول ایفای نقش اجتماعی خود هستند.

وی با اشاره به تاثیر رانندگان وسایل حمل و نقل درون شهری بر قضاوت گردشگران گفت: با توجه به اینکه رانندگان نمادی از یک شهر در منظر مسافران به شمار می‌روند، باید جایگاه آنها ارتقا پیدا کند و به گونه‌ای برخورد کنند که قضاوت شایسته گردشگران را در مورد عملکرد شهرداری و فرهنگ یک شهر داشته باشد.

بیاتی با تبیین راه‌های افزایش جایگاه رانندگان خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی و تصمیم صحیح می‌تواند سبب ارتقای جایگاه رانندگان شود و باید انگیزه‌های معنوی برای این قشر زحمتکش در جامعه ایجاد و اهمیت خدمتی را که به جامعه می‌کنند، به آنها یادآوری کرد.

وی از دیگر راه‌های بالا بردن جایگاه رانندگان را برگزاری جلساتی به منظور معرفی و تقدیر از رانندگان نمونه وسایل حمل و نقل عمومی عنوان کرد و گفت: ایجاد مراکزی برای ارائه خدمات به رانندگان شهری از دیگر راهکارهای افزایش جایگاه معنوی رانندگان حمل و نقل درون شهری است.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com