کد خبر ۲۹۱۸۷ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۹
استاندار قم در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار مطرح کرد:

از ضرورت رفع دغدغه هايی خبرنگاران قمی تا حمایت استانداری از انتقادات منصفانه

سید مهدی صادقی در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار که در تالار معصومیه استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: مجموع توصیه‌ها و پیشنهاداتی که مطرح شده است نشان می‌دهد باید در فعالیت‌های رسانه‌ای به چارچوب‌های قانونی جامع عمل بپوشانیم.

به گزارش قم نا ، استاندار قم با بیان اینکه مدیران استان قم خدمتگزاری به خبرنگاران را در دستور کار داریم گفت: پایبندی به اصول اخلاقی از ضروری‌ترین زمینه‌های شکل‌گیری پایه‌های انسانیت است و هر یک از ما باید این وظیفه را در حوزه کاری خود عملی کنیم.

وی با بیان اینکه اصل بی طرفی در رسانه‌ها موضوعی است که باید مورد توجه قرار گیرد گفت: ارائه نظریات صحیح و عدم تکیه بر ظن و گمان مسئله دیگری است که باید خبرنگاران به آن دقت داشته باشند.

صادقی با اشاره به اینکه نقد منصفانه موضوعی است که باید با رعایت اخلاق به آن پرداخته شود عنوان کرد: مهم‌ترین سرمایه‌ای که در اختیار ما قرار دارد اعتماد مردم و مخاطبان است که باید برای حفظ آن تلاش کرد.

استاندار قم تعهد کاری را اصل دیگر خبرنگاری دانست و بیان کرد: باید حد و مرز حریم‌های مختلف را بدانیم و برای حفظ آن تلاش کنیم همچنین هوشیاری موضوع دیگری است که نیازمند مراقب است.

وی عدم ورود به سیاست بازی‌های معمول را موضوع مهم و مورد مراقبت دانست و خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) در این خصوص فرموده‌اند که این قلم که در دست شماست در محضر خداست کما اینکه همه ما در محضر خدا هستیم.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com