کد خبر ۲۹۲۰۷ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۰۱
سرپرست سازمان میادین شهرداری قم :

سورتمه ریلی قم تا سه ماه آینده به بهره برداری می رسد/شهرک خودرویی در مساحتی به متراژ 33 هکتار احداث می شود

صادقی اظهار داشت: طرح احداث این شهرک بیش از 15 سال پیش مطرح‌شده که در این سال‌ها باوجود مشکلات فراوان بعضی وقت‌ها به جدیت دنبال شده و بعد از مدتی رهاشده است ولی در زمان آقایان عابدینی پور و دلبری شهرداران سابق ساخت آن اوج گرفت و اکنون هم در حال پیگیری است.

به گزارش قم نا به نقل از قم فردا اظهار داشت :وی هدف از احداث این شهرک را جمع‌آوری و ساماندهی شغل‌های مزاحم مانند آهن‌فروشی، درب و پنجره سازی، تراشکاری و غیره دانست و افزود: یکی از توقعات به‌حق مردم از شهرداری، انتقال این‌گونه مشاغل مزاحم به خارج از شهر است و چون این کار مرتفع‌کننده خیلی از مشکلات درون‌شهری است می‌طلبد که مسئولین استانی، نمایندگان قم اهتمام بیشتری در به پایان رسیدن آن داشته باشند.

سرپرست سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری قم تصریح کرد: با توجه به خیابان‌بندی، جدول‌کشی و سوله سازی، بزرگ‌ترین مشکل در مسیر احداث این شهرک نبود تاسیسات است و تا زمانی که مسائل زیر بنایی مرتفع نشود نمی‌توان انتظار به سرانجام رسیدن آن را داشت.

وی بابیان اینکه شهرداری به‌تنهایی نمی‌تواند کار احداث این شهرک را ادامه دهد، ابراز داشت: در این رابطه شهرداری با بررسی موارد مشابه در استان‌های دیگر قصد ساماندهی این مشاغل را دارد ولی به علت درگیر بودن دستگاه‌های مختلف با قاطعیت نمی‌توان برای آن برنامه‌ریزی کرد.

صادقی در بخش دیگری از سخنانش به ساماندهی میدان میوه و تره‌بار شهید مطهری اشاره کرد و بیان داشت: در سالیان قبل تنها میدان عرضه میوه در استان همین میدان مطهری بود که در سال 70 بحث احداث میدان شهید رجایی مطرح و بعدازآن با توجه به مالکیت آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) و با هماهنگی آن‌ها برخی از حجره‌داران در عوض سرقفلی غرفه جایگزین در میدان شهید رجایی دریافت کردند.

وی بابیان اینکه در ابتدا مردم آن‌چنان‌که باید تمایل به استفاده از این میدان نداشتند، تأکید داشت: تقریباً سه و سال نیم پیش با عزم جدی شهرداری و پیگیری‌های انجام‌شده دوباره بخشی از این غرفه‌ها جمع‌آوری و منتقل شد و این آمادگی برای تکمیل آن وجود دارد و بارها هم مذاکراتی در این زمینه داشته‌ایم که طبق روال گذشته این غرفه داران یا پول سرقفلی خود را دریافت کنند یا غرفه‌ جایگزین در این میدان بگیرند.

مدیر اداره بازرسی شهرداری قم، ساماندهی میدان تره‌بار شهید مطهری را جزء نیازهای شهر قم دانست و اظهار داشت: طبق توافق صورت گرفته قرار است این مکان به پارکینگ طبقاتی تبدیل شود لذا لازم است هم آستانه مقدسه، هم مسئولان استانی و هم غرفه داران نسبت به حل این مشکل حساسیت ویژه‌ای داشته باشند.

وی هزینه‌های بالای نگهداری میدان شهید رجایی را موردتوجه قرارداد و بیان داشت: در اکثر شهرها هزینه‌هایی چون نگهداری، آسفالت، خط‌کشی، جمع‌آوری زباله و نگهبانی از خود میدان‌های میوه و تره‌بار اخذ می‌شود ولی ما تاکنون نتوانسته‌ایم بیش از یک‌سوم این‌گونه هزینه‌ها را توسط عوارض و حتی ورودی‌ها کسب کنیم و این آمادگی راداریم که این میدان را به اتحادیه میوه و تره‌بار واگذار کنیم.

صادقی در ادامه به احداث شهرک خودرویی در قم اشاره کرد و گفت: یکی از مطالبات جدی مردم که جزء دغدغه‌ها سازمان میدان‌ها است، احداث شهرک خودرویی برای ساماندهی شغل‌های مربوط به خودرو است و با توجه به شکایات متعدد مردم درباره ایجاد ترافیک و مزاحمت‌های این شغل در مکان‌های خیابان امام (ره)، نیروگاه، آذر، خیابان اراک، خاکفرج، خیابان 15 خرداد و غیره نیاز احداث این شهرک بیش‌ازپیش احساس می‌شود.

وی نمایشگاه اتومبیل، تعمیرگاه‌ها، لوازم فروشی‌ها و دفتر اسناد رسمی را جزء مشاغل منتقل‌شده به این شهرک دانست و افزود: در این رابطه خوشبختانه برخی از اتحادیه‌ها اعلام آمادگی برای همکاری و انتقال داشته‌اند و با مصوبه‌ای که در جلسه این هفته شورای شهر اخذ شد، این شهرک در مساحتی به متراژ 33 هکتار در قسمتی از میدان شهید رجایی احداث خواهد شد.

سرپرست سازمان میادین شهرداری قم در ادامه از احداث سورتمه ریلی در قم خبر داد و گفت: در اوایل سال گذشته بنا به دستور دلبری شهردار وقت قم، برای مرتفع کردن نیاز استان به‌وسیله ای جذاب و تفریحی چه برای مردم و چه برای مسافرین بحث احداث سورتمه ریلی در بوستان علوی مطرح شد.

وی به بازدیدی به همراه هیئت‌مدیره سازمان میوه و تره‌بار از تالش در مورد سورتمه ریلی اشاره کرد و تأکید داشت: بعدازاین بازدید چون انحصار ساخت این دستگاه دست شرکت ویگان آلمان بود با این شرکت وارد مذاکره شدیم که بعد از گرفتن مجوزهای لازم توسط هیئت‌مدیره، سازمان میادین و شورای اسلامی شهر و با توجه به مشکلاتی که در رابطه با تحریم‌ها داشتیم بالاخره با انعقاد قرارداد و واریز 80 درصد از پول توانستیم این دستگاه را بارگیری و به استان بندرعباس و بعدازآن سلفچگان قم منتقل کنیم.

صادقی هزینه خرید دستگاه را تقریباً حدود 4 میلیارد تومان ذکر کرد و تصریح داشت: برای این دستگاه چیزی در حدود 400 میلیون تومان هم بابت ترخیص و حمل‌ونقل هزینه شده که انشا الله مورد استقبال مردم واقع شود.

وی در ادامه گفت: کار عمرانی پروژه طبق طراحی شرکت آلمانی در خردادماه انجام شد که بعد از تأیید ناظر شرکت چند نفر از نصاب‌های این شرکت برای پیاده‌سازی نهایی هفته آینده به قم سفر خواهند کرد.

 مدیر اداره بازرسی شهرداری قم در انتها خاطرنشان کرد: طبق زمان‌بندی‌های انجام‌شده این پروژه در سه ماه آینده مورد بهره‌برداری قرارگرفته و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com