کد خبر ۳۰۴۲۳ انتشار : ۲۲ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۲
مدیر‌عامل سازمان قطار شهری قم:

مشکل مالی متروی قم حل شده است/تسریع در روند اجرا با تزریق منابع مالی

علی اکبر مجد حکمت با بیان میزان حفاری‌ها عنوان کرد: حدود چهار کیلومتر و ۷۰۰ متر پیشرفت کار بخش مکانیزه مترو بوده است و این رقم در مقایسه با شهر تبریز که عملیات متروی خود را قبل از ما شروع کردند چشمگیر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، علی اکبر مجد حکمت با اشاره به وضعیت مترو گفت: خوشبختانه پروژه مترو در شرایط خوبی به سر می‌برد و رکورد ۲۱ متر حفاری داشتیم که میزان قابل قبولی است و به برکت وجود بارگاه حضرت معصومه(س) توانستیم پیشرفت خوبی داشته باشیم.

مدیر‌عامل سازمان قطار شهری قم با بیان میزان حفاری‌ها عنوان کرد: حدود چهار کیلومتر و ۷۰۰ متر پیشرفت کار بخش مکانیزه مترو بوده است و این رقم در مقایسه با شهر تبریز که عملیات متروی خود را قبل از ما شروع کردند چشمگیر است.

مجد حکمت مشکل مالی را اصلی‌‌ترین موضوع بر سر راه مترو دانست و خاطرنشان کرد: مشکل اجرایی، فنی و مهندسی در این پروژه وجود ندارد و فقط به لحاظ مالی مشکلی بوده که با فروش اوراق مشارکت حل شده و اعتبار قابل توجهی با پشتیبانی شهرداری در اختیار ما قرار گرفته است.

وی به پشتیبانی استانداری از این پروژه اشاره و بیان کرد: استاندار و شهردار قم حامی این پروژه هستند و در این صورت مانعی برای ادامه کار نخواهیم داشت و امیدواریم بتوانیم بدون وقفه کار متروی قم را به سرانجام برسانیم.

مدیر‌عامل سازمان قطار شهری قم از اجرای برنامه دو ساله خبر داد و تصریح کرد: با سناریویی که در نظر گرفته شده قرار است فاز نخست به مرحله بهره‌برداری برسد.

مجد حکمت در ادامه افزود:بنا شده فاز نخست مترو راه اندازی شده و دو تا سه ایستگاه آماده شود و راه‌اندازی قطار نیز در حد دو یا سه راند صورت بگیرد که قرار داد برای ساخت واگن را دنبال می‌کنیم و اگر این مراحل را پشت سر بگذاریم فاز نخست تا دو سال دیگر به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه شهرداری سهم خود را تامین می‌کند تا این پروژه را فعال نگه داریم، اظهار داشت: با میزان حفاری که تا کنون داشتیم امیدواریم بتوانیم در ادامه نیز با حمایت و پشتیبانی پیشرفت قابل توجهی داشته باشیم.

منبع :روابط عمومی شهرداری قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com