کد خبر ۲۹۲۶۰ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۵
استاندار قم:

طلاب خارجی سفیران مذهبی فرهنگی ایران در سراسر جهان هستند

استاندار قم با اشاره به حضور طلاب و نخبگان خارجی در استان قم گفت: طلاب خارجی سفیران مذهبی فرهنگی ایران در کشور خود هستند.

به گزارش قم نا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری قم، سیدمهدی صادقی، استاندار قم در دیدار با احمد محمدی‌فر مدیر کل امور اتباع خارجی وزارت کشور، طی سخنانی خواستار نگاه ویژه به اتباع خارجی در قم شد.
وی حضور جمع کثیری از نخبگان و طلاب خارجی در قم را مورد توجه قرار داد و افزود: این مسئله سبب تمایز این شهر از سایر استان‌های کشور شده است.
استاندار قم رسیدگی به وضعیت تحصیلی طلاب خارجی و ارتقای سطح فرهنگی و نیز شناخت مذهبی آنها از مذهب شیعه را امری مهم دانست و افزود: باید برای تحقق این مهم برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد.
وی طرح‌های مطالعاتی مناسب برای معرفی فرهنگ تشیع و نیز صدور دستاورد های انقلاب اسلامی را ضروری دانست و تصریح کرد: طلاب خارجی سفیران مذهبی- فرهنگی ایران در کشور خود هستند.
در ابتدای این دیدار احمد محمدی‌فر، مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور با اشاره به ورود اتباع خارجی از کشور های همسایه به داخل خاک کشورمان افزود: کنترل مناسب برای ورود مجاز این افراد با تلاش شبانه روزی نیروها صورت می‌گیرد.
وی تاکید مقام معظم رهبری در مورد ضرورت توجه به تحصیل دانش‌آموزان اتباع خارجی را یادآور شد و ادامه داد : بر اساس این ابلاغیه، دانش‌آموزان اتباع غیر مجاز نیز قادر به تحصیل خواهند بود که البته این مسئله طی الزامات قانونی در نظر گرفته شده عملی می‌شود.
محمدی‌فر با اشاره به حضور طلاب خارجی در استان قم افزود: قم وضعیت مناسبی در ساماندهی این افراد داشته و کارهای فرهنگی خوبی در این زمینه صورت گرفته است.
همچنین شیر محمدی، مدیر کل امور اتباع خارجی استان با اشاره به تأکید مقام عالی وزارت بر شکل‌گیری پل ارتباطی بین وزارت کشور و جامعة المصطفی العالمیه برای ساماندهی بهتر و رسیدگی بیشتر به وضعیت طلاب خارجی استان افزود: نخستین جلسه این کمیته با حضور مسئولان ذیربط در جامعةالمصطفی با هدف افزایش جنبه‌های فرهنگی طلاب به عنوان سفیران فرهنگی ایران در بازگشت به کشورهای خود تشکیل شد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com