کد خبر ۳۲۳۶۶ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۸
استاندارقم:

ناهماهنگی مرکزهای فرهنگی و آموزشی آسیب جدی بر پیکره جامعه وارد می کند

استاندار قم خواستار هماهنگی و همگرایی مراکز فرهنگی و آموزشی شد و گفت: متاسفانه در برخی موارد ناهماهنگی هایی به چشم می خورد که آسیب جدی بر پیکره جامعه وارد و در حوزه تربیت کار را مشکل مواجه می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، سید مهدی صادقی روز چهارشنبه درجلسه مشاوران امور بانوان دستگاه های استان قم، افزود: بسیاری از مشکل های کنونی جامعه ما ناشی از اعمال و رفتار گذشته و ناهماهنگی بین دستگاه های ذیربط است که وظایف مراکز آموزشی، دینی و فرهنگی ما برای حل این مشکلات را بیش از این سخت تر می کند.
وی ادامه داد: در برخی بخش ها اقدام های خوبی صورت گرفته و برخی دیگر از بخش ها نه تنها اقدامات مثبتی انجام نشده بلکه شرایطی به وجود آمده که اقدام های خوب را خنثی کرده و به ضد خودش نیز تغییر داده است.
استاندار قم اضافه کرد: دستگاه های مختلف با همفکری و همگرایی و همچنین برنامه ریزی و اتخاذ تمهیدات بیشتر در راستای ارتقاء فرهنگ اجتماعی و تربیت دینی قشر نوجوان و جوان تلاش کنند.
وی مشاوران امور بانوان دستگاه های اجرایی را حلقه واسطه بین نهادهای خدماتی و جامعه عنوان و بیان کرد: این حلقه ارتباطی از حوزه تربیت درخانواده و محیط آموزشی آغاز می شود و تا تشکیل خانواده و مراحل پس از آن ادامه دارد.
استاندار قم تاکید کرد: باید همگرایی و هماهنگی بین این دو مجموعه وجود داشته باشد تا شاهد آثار مثبتی از اقدامات صورت گرفته در حوزه های مختلف باشیم.
صادقی با اشاره به اینکه مشاوران بانوان در زمینه های مختلف به ویژه در امور خانواده می توانند کارآیی بیشتر داشته باشند، گفت: مشکلات خانواده ها نیازمند تحقیق و پژوهش بیشتری است تا عوامل دقیق آن مشخص شود و اقدام های پیشگیرانه ای برای از هم گسیختگی این بنیان به کار گرفته شود.
وی خواستار اتخاذ دو رویکرد احترام و محبت در عرصه های مختلف اجتماع شد و گفت: این دو عامل در ارتباطات اجتماعی و خانوادگی اثر وضعی خود را می گذارد و می توانیم با این اعمال اعتماد عمومی را جلب کنیم.
صادقی دربخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه شاغل بودن بانوان نباید به روابط خانوادگی لطمه ای بزند، بر لحاظ کردن خانواده محوری در این شغل ها تاکید کرد.
وی با بیان اینکه بنده جزء کسانی هستم که موافق شغل های وظیفه ای برای خانم ها نیستم، افزود: فعالیت های اجتماعی بانوان نباید وظایف تکلیفی برای آن ها به وجود آورد.
وی اضافه کرد: بانوان باید بتوانند در کنار شاغل بودن، همچنان مثل گذشته اتکای عاطفی برای خانواده ها در همه زمینه ها باشند.
استاندار قم به برخی مشکلات و معضل های اجتماعی درجامعه اشاره کرد و گفت: اگر آموزه های دینی و روش هایی را که ائمه اطهار(ع) توصیه کرده اند صادقانه و به درستی اجرا کنیم، به طور قطع موانع رفع و بسیاری از مشکل ها برداشته می شود و بزه های اجتماعی روز به روز کاهش می یابد.
صادقی در ادامه با بیان اینکه مشاوران امور بانوان در دستگاه های اجرایی غیر از وظیفه ای که بر اساس حیطه سازمانی دارند، عهده دار یک وظیفه انسانی و اسلامی نیز هستند، گفت: کار مشاوران بانوان نه از سر وظیفه تحمیلی و تحکمی است، بلکه به جهت باورهایی است که در وجود همه این بانوان وجود دارد.
وی خطاب به مشاوران دستگاه ها در امور بانوان، ادامه داد: رفتار و کردار شما باید در همه زمینه ها قابل قبول باشد و تجربه و دانش نیز در زمینه اصلاح روابط خانوادگی در اجتماع داشته باشید.
وی در ادامه اقدام های سازمان بهزیستی قم در راستای کاهش طلاق را خوب ارزیابی کرد و گفت: فعالیت آنها از جمله مشاوره های حین و بعد از ازدواج قابل توجه بوده و امیدواریم با ادامه این روند، شاهد کاهش روز به روز واقعه طلاق در استان باشیم.
صادقی همچنین ضمن تقدیر از عملکرد دستگاه ها در امور بانوان، گفت: اقدام های خوبی انجام شده است، اما نیازهای جامعه در بعد اجتماع و خانواده نیازمند خدماتی بیش از این است.
جلسه مشاوران امور بانوان دستگاه های استان قم در سالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد و مشاوران دستگاه ها گزارشی از عملکرد خود در زمینه های مختلف ارائه دادند.

منبع : ایرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com