کد خبر ۲۹۲۶۲ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۱
سخنگوی شورای شهر قم:

بیش از ۷۰ میلیارد تومان بودجه برای توسعه فضای سبز قم تصویب شد

سخنگوی شورای شهر قم گفت: در بودجه سال ۹۴ در برنامه بهبود محیط شهری ۷۴ میلیارد تومان برای توسعه فضای سبز در نظر گرفته شده است.

به گزارش قم نا ، عباس ذاکریان ظهر امروز در نشست خبری که در سالن اجتماعات ساختمان شورای اسلامی شهر قم برگزار شد اظهار داشت: همه اعضای شورا در مورد همه مسائل شهرداری اظهار نظر شخصی می‌کنند اما ملاک عمل مصوبه شورا است.

سخنگوی شورای شهر قم با اشاره به اینکه در مورد بودجه در نظر گرفته شده برخی معتقدند قابل تحقق نیست افزود: آن چیزی که در این خصوص عملی می‌شود مصوبه شورا است.

وی با اشاره به مسئله فضای سبز قم گفت: در بودجه سال 94 در برنامه بهبود محیط شهری 74 میلیارد تومان برای توسعه فضای سبز در نظر گرفته شده است.

ذاکریان با اشاره به اینکه در قم آب، خاک و هوا مساعد نیست و باید هزینه بیشتری نسبت به شهرهای دیگر برای فضای سبز داشته باشیم گفت: در رابطه با موضوع ریزگردها جلساتی با استانداری داشته‌ایم.

سخنگوی شورای شهر قم با بیان اینکه تهدیدهای مربوط به دریاچه نمک در مقایسه با دریاچه ارومیه بسیار بیشتر است تصریح کرد: هنوز توجه خاصی به این موضوع نشده است.

وی افزود: باید به کمک سازمان محیط زیست به دنبال تحقق حق آبه‌های تالاب‌ها باشیم. هر جایی که آب به ما داده شود اداره آن زمین توسط شهرداری برای توسعه فضای سبز انجام می‌شود.

ذاکریان خاطر نشان کرد: موضوع تخصیص پساب برای توسعه فضای سبز به تازگی مطرح شده است که در صورت تحقق آن توسعه کمربند سبز توسط شهرداری انجام می‌شود.

سخنگوی شورای شهر قم گفت: تخصیص آب رایگان به باغداران و خرید باغات توسط شهرداری از برنامه‌های مدنظر شهرداری است.

وی با بیان اینکه معضل وانت بارها به صورت جدی در دستور کار قرار داشت اما به درستی امور انجام نشد افزود: برخورد جدی با وانت بارها و ساماندهی آنها دو راهکار پیش روی ما است اما ساماندهی مشاغل کاذب در نظام توجیح ندارد و نمی‌توانیم برای آن کاری کنیم.

ذاکریان بیان کرد: دست فروشی یک شغل کاذب است و سیاست شورا این است که با توجه به نیاز جامعه به تهیه میوه تازه بازارچه‌های توزیع میوه و تره بار در محلات را تأسیس کنیم که در مدت کوتاهی هم عملی می‌شود.

سخنگوی شورای شهر قم با بیان اینکه تعداد زیادی از وانت بارها از شهرهای اطراف برای فروش بار به قم می‌آیند عنوان کرد: سازمان صنعت ،معدن، تجارت و دارایی هم در این موضوع درگیر هستند و همه باید به شهرداری برای حل این معضل کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه عدم تعادل اقتصادی در شهر نتیجه اینگونه مشاغل است گفت: معضل ترافیک همه شهر را گرفته است و این هم از معضلات مرتبط با افزایش دست فروشی و وجود وانت بارها در خیابان‌ها است.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com