کد خبر ۲۹۲۹۵ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۹
با حضور شخصیتهای کشوری و حوزوی؛

هجوم ساواک به مدرسه علمیه فیضیه واکاوی شد

مراسم سالروز هجوم نیروهای رژیم شاهنشاهی به طلاب در مدرسه علمیه فیضیه با حضور شخصیت‌های حوزوی و کشوری برگزار شد.

 به گزارش قم نا ، در این مراسم که شامگاه سه شنبه همزمان با سالروز شهادت امام صادق(ع) در مدرسه علمیه فیضیه برگزار شد، هجوم ننگین ساواک به طلاب علوم دینی در این مدرسه علمیه در سال ۱۳۴۲ مورد بررسی و واکاوی قرار گرفت.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه کشور، حضرات آیات محمدرضا گلپایگانی، صلواتی، خرازی، هادوی تهرانی و فاضل لنکرانی از اساتید مبرز حوزه، حجت‌الاسلام سید محمد علوی وزیر اطلاعات، حجت‌الاسلام سید محمد سعیدی امام جمعه قم و اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه در این مراسم حضور داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی - دادستان کل کشور سخنران ویژه این مراسم بود که حوزه‌های علمیه را ادامه دهنده مکتب فقه جعفری دانست که در نشر معارف این مکتب وظیفه سنگینی بر عهده دارند.

وی ضمن یاد و خاطره طلاب و شهدای مدرسه علمیه فیضیه در حمله ساواک، اظهار کرد: اگرچه رژیم شاه به مدرسه فیضیه حمله کرد و تعدادی از طلاب و روحانیون را به خاک و خون کشید و قلب حضرت امام را با این اقدام جریحه‌دار کرد، اما این حرکت ساواک در سال ۴۲ سرآغاز پیروزی انقلاب اسلامی شد.

دادستان کل کشور تاکید کرد که امور صیانت از انقلاب اسلامی از مدرسه علمیه فیضیه آغاز شده، بنابراین همه علما و طلاب وظیفه دارند از این امور مواظبت کنند.

حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به حضور پررنگ روحانیون در جبهه‌های نبرد، گفت: روحانیت پرچم‌دار انقلاب و نظام اسلامی است و باید همان طور که در دوران دفاع مقدس حضور فعالی داشته و بیشترین تعداد شهید را نثار انقلاب کرده، امروز هم در میدان فرهنگی حضور جدی داشته باشد.

منبع : مهر

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com