کد خبر ۲۹۴۸۱ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۸
رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای پسران قم:

دولت به نقش آموزش‌های مهارت‌محور توجه دارد

رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای پسران قم گفت: تغییرات زیادی در سطح دانشکده فنی و حرفه‌ای قم باید ایجاد شود تا به دانشجویان خدمات مناسب و خوبی ارائه کنیم.

به گزارش قم نا ، مهدی اردستانی  با بیان اینکه 176 آموزشکده فنی در کشور وجود دارد، اظهار کرد: این آموزشکده‌ها به صورت منطقه‌ای اداره می‌شوند که شامل 10 منطقه است.

وی خاطرنشان کرد: هر چند ماه یکبار نشست های مدیران با سه هدف عمده ارائه راه‌حل‌های استراتژیک، انتقال دستورات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده و انتقال تجربه و مهندسی دانش بین دانشکده‌ها در یکی از استان‌ها برگزار می‌شود که در این جلسات به بررسی مشکلات در دانشکده‌ها نیز پرداخته می‌شود.

رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای پسران قم با بیان اینکه منطقه دو کشوری شامل استان‌های قم البرز، تهران و مرکزی است، گفت: وجود دانشکده‌های انقلاب اسلامی در این منطقه الگوی مناسبی برای اهداف دانشکده‌های فنی است که بدون تردید از این فرصت برای ارتقای سطح کیفی دانشکده‌ها استفاده خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: تغییرات مثبتی در سطح دانشکده فنی و حرفه‌ای قم انجام خواهد شد تا به دانشجویان خدمات مناسب و خوبی ارائه شود، زیرا با توجه به فرسودگی ساختمان و تجهیزات فعلی سیستم آموزشی از لحاظ کیفی جوابگوی دانشجویان نیست و با ورود تجهیزات جدیدی که برای دانشگاه خریداری شده این تغییرات ایجاد خواهد شد.

اردستانی خاطرنشان کرد: دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای از قدمت زیادی در کشور برخوردار هستند، ولی نوسازی مناسبی در این دانشگاه‌ها صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: اغلب وسایل این دانشکده‌ها فرسوده است، ولی امسال برنامه‌ای با هماهنگی دولت تنظیم شده است تا تجهیزات مناسب برای دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای کشور خریداری شود.

رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای پسران قم یادآور شد: بخشی از این خریدها از سوی دانشکده‌ها انجام خواهد شد که امیدواریم هر چه زودتر مشکلات موجود برطرف شوند.

وی خاطرنشان کرد: عزم دولت و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برای حفظ دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای بسیار جدی است، زیرا دولت به نقش آموزش‌های مهارت محور توجه دارد و حمایت‌های ویژه‌ای از دانشکده‌های فنی خواهند داشت.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com