کد خبر ۲۹۶۰۰ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۴

نقش امام جماعت مساجد در نشر اخلاق در جامعه از دیدگاه آیت‌الله غرویان

عضو هیئت علمی جامعه الصطفی با اشاره به نقش امام جماعت مساجد در نشر اخلاق در جامعه گفت: اگر امام جماعت حکیم نظری و حکیم عملی باشد و الگوی مردم در دانش و اخلاق باشد کارکرد اصلی مسجد حاصل می‌شود.

به گزارش قم نا ، آیت‌الله محسن غرویان با اشاره به فرارسیدن روز جهانی مساجد اظهار داشت: مساجد پاک‌ترین، مقدس‌ترین و پرانرژی‌ترین نقطه کره زمین هستند و مکانی برای مبارزه با شیطان و دفاع از ارزش‌های انسانی و الهی است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با اشاره به آثار مثبتی که مساجد برای انسان‌ها دارد، افزود: انسان در مسجد تمام ذرات و سلول‌های وجودی‌اش به سوی ارزش‌های الهی و انسانی جهت پیدا می‌کند و دشمنی با مسجد نیز در طول تاریخ از سوی پیروان شیطان بوده چون مسجد انسان‌ها را الهی پرورش می‌دهد و شیطان با هرگونه حرکت به سوی الهی و انسانی مبارزه می‌کند.

آیت‌الله غرویان با اشاره به نقش مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: مساجد پایگاه اجتماع هستند، در کشورمان مساجد مرکز حرکات انقلابی و سیاسی بودند و انقلاب ما از مسجد آغاز شد و حرکت‌های فرهنگی جامعه از مساجد مایه و نشأت می‌گیرد.

وی با تاکید بر نقش اساسی امام جماعت مساجد در پیش‌برد اهداف انقلاب اسلامی، عنوان کرد: امام جماعت نقش اساسی را در مساجد دارد و باید سنگر مسجد را با دو بال حکمت نظری و حکمت عملی پرواز بدهیم، حکمت نظری علم و معرفت است و حکمت عملی اخلاق است که باید به مردم تزریق شود.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی تصریح کرد: اگر امام جماعت حکیم نظری و حکیم عملی باشد و الگوی مردم در دانش و اخلاق باشد کارکرداصلی مسجد حاصل می‌شود و تأثیر گذاری خود را در جامعه نشان می‌دهد.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com