کد خبر ۲۹۶۵۶ انتشار : ۱ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۷
به میزبانی دانشگاه صنعتی قم؛

جشنواره دانشجویی از حریم فاطمی تا حریم رضوی برگزار می‌شود

بخش دانشجویی سیزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) با عنوان "از حریم فاطمی تا حریم رضوی" به میزبانی دانشگاه صنعتی قم ویژه دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار می‌شود.

به گزارش قم نا ، نرگس دلاوری، مسئول روابط عمومی دانشگاه صنعتی قم با بیان اینکه بخش دانشجویی سیزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) با عنوان از حریم فاطمی تا حریم رضوی در دانشگاه صنعتی قم برگزار خواهد شد، به محورهای اصلی این جشنواره اشاره کرد و اظهار داشت: این جشنواره سه محور اصلی داشته که شامل ولایتمداری حضرت معصومه(س)، نحوه مواجهه امام رضا(ع) با فرق انحرافی و اخلاق رضوی و فاطمی است.

وی به برخی دیگر از محورهای برگزاری این جشنواره نیز اشاره کرد و افزود: بررسی هجرت حضرت معصومه(س) به قم، بررسی شباهت حضرت معصومه(س) به حضرت زهرا(س) با محور ولایت‌پذیری، تأثیر حضور امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) در گسترش تشیع در ایران و مناظره و نخبه پروری در منظر امام رضا(ع) از دیگر محورهای این جشنواره است.

مسئول روابط عمومی دانشگاه صنعتی قم اضافه کرد: علاقمندان می‌توانند مقالات خود را در محورهای دیگر همچون نحوه مناظره امام رضا(ع) با فرق انحرافی، راهکارهای امام رضا(ع) برای برون رفت از پدیده تکفیر و دستاوردهای مناظرات امام رضا(ع) با فرق انحرافی برای تشیع در گذشته و امروز، نقش امام رضا(ع) در ترویج اخلاق نبوی، تأثیرپذیری اخلاق حرفه‌ای از اخلاق رضوی، اخلاق رضوی و معصومی در زندگی دانشجویی، نقش اخلاق معصومی در فعالیت‌های اجتماعی زنان و موانع رواج اخلاق رضوی و معصومی در جامعه را به دبیرخانه برگزاری این جشنواره ارسال کنند.

وی بخش دلنوشته را نیز از دیگر بخش‌های جشنواره عنوان کرد و افزود: علاقمندان در این بخش می‌توانند در قالب محورهایی مانند هجرت امام رضا(ع) از مدینه تا مرو و هجرت حضرت معصومه(س) از مدینه تا قم دلنوشته‌های خود را ارائه کنند.

مسئول روابط عمومی دانشگاه صنعتی قم، یکی دیگر از بخش‌های برگزاری جشنواره را بخش کلیپ برشمرد و افزود: هجرت امام رضا(ع) از مدینه تا مرو، هجرت حضرت معصومه(س) از مدینه تا قم و زیارت حرم حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) از محورهای اصلی بخش کلیپ است که کلیپ‌های تولیدی می‌بایست حداقل ۴ دقیقه و حداکثر نیز ۸ دقیقه باشد.

وی با اشاره به شرایط شرکت کنندگان در این جشنواره بیان داشت: استادان، دانشجویان، کارکنان، دانشگاه‌های دولتی، مؤسسات آموزشی غیرانتفاعی، علوم پزشکی، جامع علمی کاربردی، پیام نور و دانشگاه آزاد می‌توانند در بخش‌های مختلف این جشنواره شرکت کنند.

دلاوری، با بیان اینکه ۳۱ شهریورماه آخرین مهلت دریافت آثار می‌باشد افزود: ‌ نتایج داوری‌ها مهرماه امسال از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی www.qut.ac.ir اعلام و طی مراسمی از برگزیدگان تجلیل به عمل می‌آید.

منبع : مهر

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com