کد خبر ۲۹۷۰۶ انتشار : ۲ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۱
پیشکسوت عکاسی قم خبر داد:

باشگاه هنرمندان عکاس قم راه‌اندازی می‌شود

مسئول راه اندازی باشگاه هنرمندان عکاس، از آغاز بکار این باشگاه، به منظور ارتقای جایگاه هنر عکاسی قم و پیگیری مطالبات عکاسان استان در زمینه‌های مختلف خبر داد.

به گزارش قم نا ، ابراهیم سلیمانی در حاشیه برگزاری نخستین نشست مشورتی باشگاه هنرمندان عکاس قم که در حوزه هنری قم و با حضور تعدادی از عکاسان خبری، مستند، اجتماعی و علاقمندان به هنر عکاسی برگزار شد با اشاره به اهداف راه‌اندازی باشگاه هنرمندان عکاس قم اظهار داشت: از دلایل اصلی راه‌اندازی این باشگاه، ایجاد بسترهای لازم به‌منظور افزایش همدلی و همزبانی هنرمندان عکاس قمی در جهت رشد، شکوفایی و بالندگی هنر عکاسی استان است.

وی گفت: امیدواریم با راه‌اندازی باشگاه هنرمندان عکاس قم بتوانیم مطالبات عکاسان در زمینه‌های مختلف را دنبال کنیم و فضای بهتری برای فعالیت هنرمندان این عرصه فراهم شود که البته در تأسیس و مدیریت این باشگاه، هنرمندان عکاس قم نقش اصلی را ایفا می‌کنند.

این پیشکسوت عکاسی، برگزاری کارگاه و نشست‌های حرفه‌ای هدفمند، تلاش برای جذب حمایت‌های مادی و معنوی استانی و فرا استانی برای ارتقاءی هنر عکاسی قم، برنامه‌ریزی برای معرفی عکاسی قم در گستره ملی، ساماندهی و هدایت عکاسان به سمت طرح‌های پروژه محور و برگزاری نمایشگاه‌های عکس، جشنواره و جلسات نقد و گفتگوهای علمی را ازجمله اهداف راه‌اندازی باشگاه هنرمندان عکاس قم دانست.

تقدیر از حوزه هنری قم

وی با تقدیر از تلاش‌های مجدالدین معلمی رئیس حوزه هنری استان قم که شرایط را برای برپایی نخستین نشست مشورتی باشگاه هنرمندان عکاس قم فراهم کرد، افزود: خوشبختانه این نشست با استقبال خوب عکاسان استان قم مواجه شد که این امر مسئولیت ما را در پیگیری مطالبات دوستان سنگین‌تر و مصمم‌تر می‌کند.

سلیمانی بیان داشت: به‌زودی عضوگیری باشگاه هنرمندان عکاس قم آغاز می‌شود تا شاهد انجام فعالیت‌های منسجمی در این عرصه باشیم و امیدواریم با مشارکت هرچه بیشتر هنرمندان، فضای همدلی و همراهی برای رشد و تعالی هنر عکاسی قم را شاهد باشیم.

تقویت خودباوری عکاسان جوان یکی از اهداف باشگاه هنرمندان عکاس قم

امیر حسامی نژاد، از عکاسان استان قم با بیان اینکه استان قم عکاسان خوب و توانمندی دارد، اظهار داشت: هدف از راه‌اندازی باشگاه هنرمندان عکاس قم برنامه‌ریزی در راستای رسیدن عکاسان قمی به جایگاه واقعی خود در استان و کشور است که متأسفانه با وجود پتانسیل‌های خوبی که در مجموعه هنرمندان عکاس قم وجود دارد این امر تاکنون محقق نشده است.

وی بیان داشت: هر یک از عکاسان فعال استان قم به صورت انفرادی کارهای خوبی انجام داده‌اند و نمایشگاه‌های متعددی نیز از آثار آنان برپا شده؛ اما باید به سمتی حرکت کنیم تا بتوان از ظرفیت جمعی هنرمندان عکاس استان استفاده شود که باشگاه هنرمندان عکاس قم می‌تواند محلی برای ایجاد این هماهنگی‌های بیشتر باشد.

عکاس کاروان انتقال ضریح امام حسین(ع)، ابراز امیدواری کرد تا با راه‌اندازی این باشگاه بتوان از ظرفیت ادارات و مؤسسات مختلف در راستای تجهیز و به روز رسانی وسایل و امکانات عکاسی عکاسان استفاده کرد، چرا که اگر عکاسی از امکانات خوبی برخوردار نباشد نمی‌تواند آن‌گونه که باید و شاید هنر خود را بروز و ظهور دهد.

حسامی نژاد، با بیان اینکه ایجاد خودباوری در عکاسان جوان نیز یکی دیگر از اهداف باشگاه هنرمندان عکاس قم است، افزود: در این باشگاه در نظر است تا پروژه‌های مختلف عکاسی معرفی و دوره‌های مختلف آموزشی و نقد و بررسی آثار با حضور اساتید و کارشناسان برجسته استانی و ملی برگزار شود که این امر می‌تواند در بالا بردن کیفیت آثار هنرمندان بسیار تأثیرگذار باشد.

در نخستین نشست مشورتی باشگاه هنرمندان عکاس قم هر یک از حاضرین به بیان دیدگاه‌ها، نظرات و راه‌کارها پرداختند و مقرر شد تا عکاسان در رده‌های مختلف ساماندهی و فعالیت‌های این باشگاه پس از طی مراحل عضوگیری به زودی آغاز شود.

منبع : مهر

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com